Annons:
Etikett04-yrken
Läst 5424 ggr
blåbärspajen
3/5/15, 5:07 PM

Vad är det bästa jobbet du haft?

Ja vad är det bästa jobbet du haft?

Vad fick du göra?

Vad gick du för utbildning?

Hur fick du jobbet?

Annons:
Niklas
3/5/15, 5:11 PM
#1

Det bästa jobb jag har haft är ofta det senaste. Just nu att jobba med iFokus alltså.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Aleya
3/5/15, 5:11 PM
#2

Det jag har nu. Hade praktik där via utbildningen jag gick. Sen sökte dom folk och jag fick det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LinaLj
3/5/15, 5:16 PM
#3

Ordermottagare och receptionist på arla. Man tog emot order per telefon från butiker och storkök samt vissa veckor satt man i receptionen och tog hand om besökare, inkommande leveranser osv. Ingen utbildning behövdes. Jag skickade in en spontanansökan till Arla i Jönköping och hade turen att de just då behövde en vikarie, det skulle vara i 3 månader men det blev fast anställning av det och jag hade nog varit kvar där än om det inte var för att Arla valde att lägga ner alla lokala orderkontor och samla allt i Stockholm. 

Det jobbet hade allt, trevliga arbetskamrater, bra chef, roliga och varierade arbetsuppgifter och bra stämning på hela arbetsplatsen. Det var kul att gå till jobbet på morgonen.

Honestyisdead
3/5/15, 5:16 PM
#4

Bästa "jobbet " är att vara sajter och media på iFokus :)

Bortsett från det har det varit att vara kock.

ElisabethB
3/5/15, 5:36 PM
#5

Det bästa jobbet jag har haft var som pulverlackerare på ett mindre företag.

Eftersom det var ett mindre företag så fick alla vara med och utföra alla arbetsuppgifter som fanns, så jag gjorde allt ifrån att hänga upp plåtar för lackering till maskering, ta bort maskering, handlackering, städning, tillverkning, kundmottagning osv.

Man behöver ha fått någon form av industriutbildning innan. För min del bestod den av en utbildning till svetsare.

Jag fick jobbet mest av en slump, jag frågade om praktik på företaget och det visade sig när jag hade varit där i en månad att en av de anställda skulle gå i pension och då fick jag frågan om jag ville ha anställning..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

blåbärspajen
3/5/15, 5:48 PM
#6

Mitt bästa jobb var på ett turridningsföretag med hundpensionat och även ett café. 

Fick gör alla sysslor som att sköta om hästar, leda några turer, hjälpa barn och vuxna, ta hand om cafét, städa toaletten, gå ut med hundar, ge alla djuren mat m.m.

Började hjälpa till där när jag var ca 10 år, när jag var 16 fick jag min första lön, 10 kr/timmen hehe.

Annons:
FemFem
3/5/15, 11:35 PM
#7

Som häst- och stallskötare på ridskola. Så himla roligt och omväxlande jobb, allt från att ta hand om stalltjänsten (mockning, fodring, ut- och insläpp osv) till att assistera veterinär och hovslagare, hjälpa till på barnlektioner, städa "människoutrymmena" och klippa gräs mm.

Inte jättemycket utbildning: förutom att ha hållit på med hästar typ hela mitt liv gick jag 3-årigt gymnasium med inriktning häst. Jobbet fick jag efter att ha praktiserat på ridskolan ett tag.

Åsa S
3/6/15, 7:32 AM
#8

Det bästa jobbet har jag nu på systembolaget. Jag fyller på varor, gör beställningar, lagerhantering, dagsschema, hanterar cashguardsystemet, har varugruppsansvar, säljer mm. Väldigt varierande dagar och väldigt mycket möten med alla slags människor.

Fick in en fot på ett annat systembolag än det jag jobbar på idag när jag gick en KY utbildning när jag tröttnat på att vara trädgårdslärare. Sedan sökte ja ett vikariat som sedan blev fast tjänst.

Namiko
3/8/15, 11:04 PM
#9

Det bästa jobbet jag haft var som skogsarbetare och lagbas på Skogsstyrelsen. Jag höll till ute i skogen året om, jobbade mest med motorsåg, röjsåg och hade en hel del personalansvar. Det var även lite allt möjligt annat som ingick men röjning och fällning var mitt huvudansvar.

Jag fick jobbet via ett projekt mellan AF och Skogsstyrelsen. Det behövdes ingen utbildning innan jag började utan jag fick alla sågkort jag behövde medan jag var där.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

drika
3/9/15, 10:41 AM
#10

Att vara matte till mina hundar;) Nae vars annars är det mitt nuvarande jobb:) Butiksbutiksbiträde!

Hälsningar

Fredrika

[lenni]
12/29/15, 7:55 PM
#11

Personlig assistent. När man har kemi så är det ett underbart roligt jobb.

Ria74
12/31/15, 4:59 PM
#12

Jag har två jobb just nu. Det ena som är sensorisk bedömare på The Absolut Company (provsmakar vodka) är det bästa jobbet. Det är intressant, utmanande och riktigt kul för det mesta. Jag är internutbildad på företaget. Fick jobbet efter tester av luktsinnet och smaksinnet.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Stallmima
1/5/16, 3:32 PM
#13

Det bästa jobbet jag har haft är när jag jobbade på Ericsson i Kista som elektronikmontör. Kalasjobbtider (natt)  och relativt trevliga/roliga arbetskamrater. Saknar denna arbetsplats  😕

Annons:
[Devya]
1/9/16, 6:07 PM
#14

Det bästa jobb jag någonsin är haft är det jag har nu - jobbar med barn. Det är roligt att stiga upp på morgonen även om det är kl.5.00. Jag trivs på mitt jobb väldigt mycket men på senaste tiden har det blivit lite jobbigare då min kollega är jämt på dåligt humör, tyvärr. Det lyckas dra ner mitt humör en hel del. Jag saknar den tiden då jag jobbade ensam på det jobbet.

vendelay
1/13/16, 8:55 PM
#15

Jag har haft flera "bästa" jobb! Jag var telefonförsäljare när jag var 16, det var otroligt roligt och spännande, jag lärde mig hur mycket som helst och tjänade löjligt mycket pengar. När jag var 18 blev jag personalchef (m.m.) på en restaurang, hade dels ansvar för personal såklart men annat också, som att laga mat, servera osv. Det var väldigt varierande och högt tempo. Superkul! Just nu är jag kattvakt, vilket är helt fantastiskt.

Den enda utbildning jag har är gymnasium sam med inriktning media. Dock har jag jobbat sen jag var 13 så jag har alltid haft lätt att få jobb för jag redan fått in en fot i många branscher tidigt lixom.

Jag fick alla jobb genom att söka dem. Mitt allra första restaurangjobb fick jag efter att ha praktiserat i två veckor.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

citytjejen
1/14/16, 5:50 PM
#16

Mitt nuvarande jobb! Arbetar som administratör inom stadsbyggnad i en kommun. Har varierande uppgifter och är väldigt bra på det jag gör.  Har en chef som uppmuntrar till att utvecklas, så jag trivs och är väldigt nöjd.

/Christina

[III]
3/27/17, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ja vad är det bästa jobbet du haft?

Ordningsvakt Tunnelbanan ( Jobbar där nu )

Vad fick du göra?

Oj, mycket ingripande och fått en helt synd på samhället. Det ger väldigt mycket när folk är tacksamma. Man kommer sina kollegor oerhört nära.

Vad gick du för utbildning?

Polisen håller i utbildningen, 2 veckor.

Vart Rondväktare innan 3.5 år.

Hur fick du jobbet?

Sökte via arbetsförmedlingen.

tlover
3/27/17, 10:49 PM
#18

vad är det bästa jobbet du haft?

Egen företagare/tebutiksägare

Vad fick du göra?

Allt, marknadsföring, bokföring (okej, inte så kul just det), fotografering, skrivande, föreläsande, produktutveckling, förpackning av te och packning och att skicka paket, viss hemsidebyggande osv osv

Vad gick du för utbildning?

en kurs på 5 tillfällen med almi och kommunen. Även livets skola

Hur fick du jobbet?

Jag fixade det själv/startade det

l'm back

Upp till toppen
Annons: