Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1955 ggr
[littlecat]1
2/14/15, 1:37 AM

Less på chefen

Jag är så otroligt less på min chef. Jobbar deltid just nu börjar 5 på morgonen (6 på helger). Han kan ofta ringa dagen före (typ 20-21 på kvällen) om den ordinarie är sjuk ifall jag kan jobba nästa dag. Sedan är den ordinarie sjuk/borta var o varannan vecka och just nu är jag i en svacka i livet när jag inte mår speciellt bra och jobbet är det sista jag vill tänka på. Har därför inte velat ta på mig mer jobb på senaste tiden och då är det som att chefen blir sur på mig, även fast det är den ordinaries dag att jobba. Sedan kommer jag till något jag tycker är så otroligt, otroligt onormalt. Så jag blev irriterad över detta. Han ringer mig en morgon (9:30). Jag orkar inte svara eftersom jag sover då jag är ledig. Tänker att jag ska ringa tillbaka senare, men äter frukost osv. Kollar mobilen 11:30 och då har jag 3 missade samtal, ett sms och ett röstmeddelande från honom. Jag blir mest irriterad, för det handlade bara om jag kunde jobba dagen efter.. Tycker ni att det är normalt? Jag jobbar ju som sagt bara deltid. Det är ju inte precis som att jag har jour dygnet runt, och under dom 2 timmarna hade jag lika gärna kunnat vara på gymmet/handlat eller vad som helst…

Annons:
Imasy
2/14/15, 1:49 AM
#1

Fast driver man ett företag och har behov av ett visst antal personer på plats varje dag tycker jag inte det är något konstigt med att man så snart som möjligt försöker täcka upp den personalbrist som finns dagen efter? För om inte du kunde så kanske din chef måste hitta kompetent personal snabbt på annat håll, och det kanske är enklare sagt än gjort?

[littlecat]1
2/14/15, 1:53 AM
#2

Dock är det inte så avancerat jobb. Han själv kan täcka upp…

[littlecat]1
2/14/15, 1:55 AM
#3

Han driver inte företaget. Han är bara chef över en viss grupp. Han själv tycker jag är lite trög. Visar saker som han TROR är smart eller saker som man redan gjort för länge sen som han tror att han är smart för att han kommit på.

Soleda
2/14/15, 1:57 AM
#4

Tror att många har liknande erfarenheter.

Jobbar man deltid och har en överenskommelse om hur och när man ska arbeta så får man sätta gränser mot sin chef. Men om man har gått med på att jobba lite mer ibland då är det självklart att chefen ringer.  Du får alltså tala om hur du vill ha det. Du har ingen skyldighet att svara i din telefon oavsett vem som ringer. Det bestämmer du själv. Vissa människor är bara sådana att dom kör med folk oavsett om de är chefer eller inte. Man måste lära sig att säga nej till dessa människor vilket inte alltid ses med blida ögon eller ens respekteras. Men då får man vara mer bestämd. Lycka till!

[littlecat]1
2/14/15, 2:47 AM
#5

#4 Ja, de är nog så! Jag sa till honom att jag hade mycket just nu och att jag endast kan jobba de dagarna jag har och inte kan ta på mig något extra i nuläget… Han verkade mest sur, frågade om jag var med i facket… Om jag mår dåligt måste jag ju må bättre innan jag tar på mig mer saker. Sa att det var personligt och inget jobbrelererat dessutom.

Upp till toppen
Annons: