Annons:
Etikett04-yrken
Läst 1366 ggr
emma071
2015-01-14 21:42

Veterinär

jag vet inte vart jag ska skriva,eller ta reda på fakta, har googlat lite men tycker inte att det gett mig någonting…

Jag är 18 år, pluggar tredje året på gymnasiet till undersköterska
(kommer få gå ett extra år pga min sjukdom IBS…) 

jag har velat bli veterinär sedan barnsben, och nu börjar jag att fundera på det på riktigt, känner att jag vill fullfölja min dröm för att få förverkliga mig själv ( klarar inte av något pga min IBS, pluggar på hemmaplan på heltid…) 
Och jag känner verkligen att detta är någonting jag vill , men vart ska jag börja?? vad jag ska göra? vem jag ska kontakta? 
känns lite som att gå till någon och bara " hej,jag vill bli veterinär" 
Jag vill plugga klart så att jag blir undersköterska så jag har det att "falla tillbaks på" 
Försöker även att klara av att ta ett körkort, men det tar ju sin tid också pga min IBS. 
Så nu vänder jag mig till er!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Annons:
Hildgrim
2015-01-15 16:58
#1

Jag förstår inte riktigt vad du frågar efter? Du måste ju gå en veterinärutbildning. Vad det är för behörigheter som krävs är antagligen lätt att leta reda på via Internet.

Sen är det väl bara att satsa på att bli behörig och söka in?

drika
2015-01-15 19:38
#2

prata med någon studievägledare kanske? Har du bra betyg? snittet är högt för att komma in:)

Hälsningar

Fredrika

emma071
2015-01-15 21:48
#3

#2 har skickat iväg ett mejl :) nja, halvbra hehe :P men kämpar på så gott jag bara kan! :)

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Upp till toppen
Annons: