Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 1989 ggr
[lenniiis]
1/10/15, 2:39 AM

Nervös inför jobbstart

Hej alla ifokus:are där ute! :) 

Det är som så att jag ÄNTLIGEN har lyckats få jobb! :D Jag tog studenten i somras och jobbade som undersköterska på sjukhuset hela sommaren (jag gick vård och omsorgs så jag är uska). Lyckades tyvärr inte visa framfötterna där tillräckligt mycket då en annan tjej, som inte ens jobbade på den avdelningen, fick ett vikariat på sex månader efter sommaren, även hon tog precis studenten och hade precis lika mycket erfarenhet som mig. 😕

Hur som haver! Man blev ju lite nere på grund av det, känslig som man är. Kände mig dålig och när jag dessutom inte fick napp på några av mina jobbansökningar kändes det också skit. I oktober blev jag dock anställd som timvikarie och har jobbat lite av och till, men inte så där jättemycket om jag ska vara ärlig. Har som max tjänat 10 000 netto. 

Men i veckan var det dags! Jag sökte ett försäljningsjobb trots noll erfarenhet och fick komma på intervju. Blev uppringd på måndagen, var på intervju på torsdagen (igår) och blev uppringd på fredagen (idag) om att jag ska få komma på provanställning i en vecka! 🙂 Eftersom jag inte vet om jag kommer trivas osv. 

Nu till det jag är nervös för - tänk om jag inte är duktig? Tyvärr finns det ingen grundlön så säljer du 0 tjänar du 0.  Säljer jag 4 annonser/dag för 59:- har jag en lön på 30 000 brutto. Det är absolut inte omöjligt att sälja 4 annonser per dag, men dit kommer man inte om man inte är duktig. Säljer man bara 1 annons/dag tjänar man 7000 brutto. Är alltså orolig att jag inte ska vara tillräckligt duktig.

Och tänk om jag dessutom inte får någon ro i vardagen? Det är liksom inte ett jobb man går till och gör det man ska, utan man måste hela tiden prestera för att tjäna pengar (det måste man ju egentligen hela tiden, men ni fattar vad jag menar…). Lite peppning skulle göra susen. Någon som har erfarenheter om rörlig lön?

Annons:
Andorr
1/10/15, 3:22 AM
#1

Peppar peppar ta i trä. Funkar det för dig, är det ju jättebra !

Portie
1/12/15, 11:00 PM
#2

Jag jobbade för ett försäljningsföretag (man skulle gå runt på stan och rekrytera medlemmar) i några dagar innan jag tröttnade, det var verkligen inget för mig, gillar inte att vara så på och framfusig mot främmande människor så det passade inte mig. Tjänade väl 500 kr på någon vecka kanske..

[lenniiis]
1/13/15, 5:36 PM
#3

Oj, det var dåligt betalt! :s Då förstår jag att du tröttnade. Måste säga att jag faktiskt tycker att det är ganska kul! Har fått massa beröm också :D

drika
1/13/15, 8:08 PM
#4

grattis:)

Hälsningar

Fredrika

whysoserious
1/20/15, 11:38 PM
#5

Grattis! :D Vill man så kan man vad som helst, ha en positiv inställning så kommer det lösa sig!

Upp till toppen
Annons: