Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1807 ggr
Theres
2014-11-25 06:33

Julbord

Jag är väldigt gravid, så är hemma på graviditetspenning och är således inte på jobbet om dagarna. Nu börjar det ju dra ihop sig inför julbordet, och enligt senaste uppgifterna så ska det öga rum i slutet på denna veckan. Men det var ändå oklart just vid det tillfället som vi diskuterade det, så jag har ingen aning. Har iallafall sagt klart och tydligt till min chef att jag vill hänga med på julbordet, då jag är gravid och inte pestsmittad. Men har liksom inte fått någon inbjudan. Så i helgen frågade jag t.o.m hur det blir, men har inte fått något svar. Har frågat två jobbarkompisar, och den ena jobbar så lite just nu för han pluggar samtidigt, så han visste inget, och den andra skickade bara en "tummen upp-smiley" som svar. Alltså… det börjar ju kännas som att jag inte får följa med? Vad ska jag göra? Ringa till huvudkontoret och fråga vad de har för policy? Jag vill ju inte fråga min chef igen då han liksom helt ignorerade frågan.

golf.ifokus.se

Annons:
Åsa S
2014-11-25 09:27
#1

Sjukskrivna/föräldralediga brukar ha rätt få följa med på aktiviteter företaget gör utanför jobbet + de brukar ha rätt få julklappar med. Låter märkligt ifall de inte hör av sig. Jag skulle höra av mig till huvudkontoret.

Theres
2014-11-25 10:23
#2

Ojojoj, jag var sekunder ifrån att ringa. Hade tagit fram numret till personalchefen och allt. Då fick jag svar, 3 dagar efter jag ställde frågan… Julbordet är på lördag. Börjar fundera på om han har ett ifokus-konto och såg detta och tog det som en pik ^^

golf.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: