Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 9820 ggr
Fridaaaa
11/18/14, 6:57 PM

Tjäna lite pengar

Är student och undrar om någon har tips på hur man kan tjäna lite pengar?
Inga extrajobb som t.ex mcdonalds

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Stephanie
11/18/14, 7:02 PM
#1

Tänk på att McDonalds är awesome att ha på CV:t senare. 🙂 Det visar på stresstålighet och att du kan ta ansvar. Om du ska bli förskollärare senare (såg på din profil) så kan du t.ex. lyfta fram uthållighet och stort tålamod.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tina-A
11/18/14, 7:09 PM
#2

Hundvakt. Kan man ta emot när man pluggar hemma. 100kr per dag per hund, 2000kr för en månad. Får du ihop 3 hundar så ja, det är lätt matte :) allt de behöver är sällskap och ca 2 promenader om dagen, vilket ju också underlättar för dig när du pluggar med lite motion och frisk luft. Win-win.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Fridaaaa
11/18/14, 7:10 PM
#3

#1 Har en bit till närmaste 😛 Plus att det är ingen arbetsplats/miljö jag skulle trivas i tyvärr.  Men ja det du skriver har du rätt i men mcdonalds och såna ställen är uteslutet 😉

#2 Jo hade varit jättekul, dock trivs inte vår den stora hunden med vissa andra hundar så hade varit ett måste för att det skulle fungera

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/18/14, 7:20 PM
#4

#3 När jag kollat på hundpassningsannonser har jag sett att vissa skriver att de erbjuder sig att passa förutsatt att passningshunden går ihop med deras egna hund, så det går nog att ställa som "krav" :) Då går det ju att låta hundarna mötas på neutral mark först och testa om det fungerar.

Fridaaaa
11/18/14, 7:29 PM
#5

#4 Grejen är med den stora hunden är att hon är osäker på nya människor så hade inte fungerat så bra med den hunds ägare med vid träffen nämligen :/ Speciellt inte eftersom hundar bör rastas tillsammans först och sedan vara lösa så att säga

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
11/18/14, 7:30 PM
#6

Studentkaninen .se men bor du långt från sjukhus är det nog inte heller något.

Deltog själv i stressforskning när jag var student och de flesta försök involverar inga mediciner el dyl.

Annars så brukar man inte ha råd vara kräsen när det gäller extraknäck när man är student, utan man brukar ta det man kan få, även om man avskyr varje dag man är där. Men vill man ha nått att sätta dit i CV:t för att överhuvudtaget ha chans få ett drömjobb senare måste man stå ut med saker man kanske inte trivs så jättebra med.

Annons:
Fridaaaa
11/18/14, 7:32 PM
#7

#6 Jag & sjukhus går inte riktigt ihop 😉
Men får inte upp sidan när jag söker 😕 Tänkte läsa om det men vill sig inte fungera.

Vi har pengar så det går runt och s men alltid bra med några extra kronor i månaden tänkte jag mest 🙂 Men som t.ex mcdonalds och såna riktigt stressiga ställen skulle jag inte fixa nu samtidigt som jag pluggar högskola för mig personligen skulle det bli alldeles för mycket plus massa körning (8 mil per arbetspass), så skulle knappt löna sig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stephanie
11/18/14, 7:35 PM
#8

Vad har du för ställen i närheten då? 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
11/18/14, 7:36 PM
#9

Söker främst som man kan jobba hemifrån, eftersom jag har hundarna plus då skolan 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
11/18/14, 7:41 PM
#10

Får inte heller länken att fungera verkar som de lagt ner det hela nu det var ju synd det funkade ju så smidigt det var där jag hittade mitt jobb som försöksperson.

Kanske barnvakt kan vara något ex. passa barn på kvällstid då föräldrarna vill göra något själva.

Fridaaaa
11/18/14, 7:50 PM
#11

#10 Fungerar inte med vår ena hund tyvärr pga hennes osäkerhet, den lilla hunden hade älskat det däremot xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
11/19/14, 1:46 PM
#12

Någon som har fler förslag? Helst som man kan göra hemifrån

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/19/14, 2:18 PM
#13

Har inte testat allt detta själv, men listar det jag kommer på.

  • Blogga. Kräver dock en del tid och att man tycker att det är kul. Går att tjäna pengar både på att skriva reklaminlägg (gillar inte det personligen, men…), ha affiliatelänkar till saker man skriver om och på att ha annonser på bloggen.

  • Göra undersökningar online (här är en lista jag hittade, vet ej om den är uppdaterad eller ej: http://www.tjanapengar.n.nu/undersokning)

  • Webbansvarig hos någon förening eller liknande. Jag uppdaterade hemsidor åt en liten förening för några år sedan. Då jobbade jag ideellt men det finns säkert många som betalar för sådana tjänster.

  • Poker. Det finns så kallade freerolls att delta i där man kan vinna pengar utan att satsa något.

  • Köpa och sälja på Tradera/Ebay. Finns säkert nischer där man kan tjäna en del pengar.

  • Köpa och sälja aktier.

Om du är villig att lära dig webbutveckling, design eller t.ex. SEO (sökmotoroptimering) finns det en del pengar att tjäna där också :) Då kan man t.ex.:

  • Göra informationssajter (om precis vad som helst, t.ex. hunduppfostran) med annonser på (via t.ex. Google AdSense)
  • Sälja wordpressteman eller teman till blogg.se
  • Göra bloggdesigner åt folk
  • Hjälpa företag med SEO
Annons:
Fridaaaa
11/19/14, 2:22 PM
#14

#13 Blogga gör jag redan men inte så att jag tjänar pengar på bloggen.
Spel som t.ex Poker eller liknande kommer jag aldrig göra, dels är jag usel på spelen plus att det är väldigt lätt att hamna i ett spelberoende. 

Sålt lite på tradera men har inte så mycket att sälja.

Nja har mycket i skolan som sagt så skulle bli alldeles för mycket att försöka lära sig sånt bra också. 

Men det med undersökningar, vad kräver dem där?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/19/14, 2:36 PM
#15

#14 Vet inte vad som krävs faktiskt, har inte testat att delta själv. Det lättaste är nog att gå igenom den där listan jag länkade (eller googla) och se om du hittar något som verkar intressant och se vad som i så fall krävs för just det företaget.

Om du tycker att det är kul att blogga och vill ha det som inkomst finns det en del tips för hur du kan tjäna pengar. Se t.ex. här:

http://tidningenskriva.se/nyheter/2012/10/7-satt-att-tjana-pengar-pa-din-blogg/
http://webbhjalp.se/blogg-extrainkomst/

Milly82
11/19/14, 2:42 PM
#16

#14 www.m3panel.com

Jag var med där förut. Man registrerar sig och blir sedan inbjuden att svara på olika undersökningar om allt möjligt; sina resvanor, matvanor osv men jag tröttnade. För det tar sån tid att få ihop poäng som man sedan kunde växla in i deras webshop eller få presentkort i olika klädaffärer t.ex hm, cubus osv

yeahsica
11/19/14, 4:22 PM
#17

Kom på två inkomstkällor till:

  • Twitch. Om du gillar att spela tv- eller datorspel kan du streama medan du gör det och tjäna pengar på det sättet. Börjar bli väldigt stort.
  • Youtube. Youtube har också boomat de senaste åren. Går att göra videos om vad som helst och tjäna pengar på tittare och annonser. Mest poppis är väl dock smink, mode, tv-/datorspel, "komedivideos" och tutorials inom olika saker.
Stephanie
11/19/14, 6:08 PM
#18

#17 Ja, det var en bra idé! 🙂 Det blir bara vanligare och vanligare med folk som har det som jobb.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
11/19/14, 6:23 PM
#19

#17 Spelar väldigt lite spel tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/20/14, 12:49 PM
#20

Ett annat sätt att tjäna pengar på hemifrån är om du är duktig på att pyssla, sy, teckna eller liknande, då kan du starta en shop (på etsy.com eller tictail.com t.ex.) och sälja dina grejer där. Tänker typ smycken, teckningar, illustrationer, djurtillbehör, egensydda kläder, stickade grejer, mobilsmycken, mobilskal, trähantverk, ljus; i princip vilket hantverk som helst. För tips kan du kolla kategorierna på etsys hemsida :)

Annons:
Fridaaaa
11/23/14, 4:16 PM
#21

Någon som har fler idéer?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/25/14, 11:16 AM
#22

Har slut på idéer vad gäller jobb hemifrån just nu, men annars är det väl "det gamla vanliga"; 

  • Registrera ditt CV på sajter
  • Ta kontakt med bemanningsföretag (Academic Work är väl inriktade mot studenter t.ex. har jag för mig)
  • Hålla koll på Platsbanken (brukar ganska ofta poppa upp annonser där det söks studenter)

Söka som timpersonal/vikarie hos/som t.ex.:

  • matbutiker
  • posten (Posten eller Bring Citymail t.ex.)
  • telefonförsäljningsföretag
  • marknadsundersökningsföretag
  • Greenpeace
  • äldreboenden
  • förskolor
  • läxhjälpsföretag
  • servitris/diskare hos restauranger
  • städare
Fridaaaa
11/25/14, 11:18 AM
#23

#22 Kollar på platsbanken då och då. 
Eftersom jag studerar på dagarna, olika dagar olika länge osv så är det svårt med dagjobb, och eftersom jag ibland är borta 5-6 timmar på en dag måste jag hem och vara med hundarna bland annat.  (sambon jobbar med dag nämligen)
(läser till förskollärare). Har krånglande mage med för tillfället bland annat därav jobb hemifrån också just nu. Eller då helg till viss del

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/25/14, 11:33 AM
#24

Okej, med de förutsättningarna, om jag var du, hade jag nog:

  • kollat på det där med att vara webbansvarig åt något litet företag/förening
  • kollat om det fanns något litet internetbaserat företag som behöver hjälp med support (alltså typ svara på kundmail och sånt)
  • funderat på om jag ville tjäna pengar på min blogg

Det är nog det lättaste att komma igång med som inte direkt kräver förkunskaper. Jag jobbade som sagt som webbansvarig för en förening och det jobbet hittade jag via deras hemsida. Så om du är intresserad av något sådant, eller supportjobb, är mitt tips att kolla på deras hemsidor om dom söker personal alternativt kontakta dom och se om dom behöver någon form av hjälp. Det kan ju vara vilken typ av förening eller litet företag som helst; du kanske är medlem i någon förening själv eller brukar handla i någon liten webbshop t.ex. Föreningen jag jobbade för hade t.ex. med katter att göra, och jag vet en annan som har jobbat åt en förening för löpare :)

Fridaaaa
11/25/14, 11:40 AM
#25

#24 Svårt att tjäna pengar på bloggen tycker jag, kollat upp det innan men inte så enkelt att komma igång verkar det som :/ 
Nope inte medlem i någon förening eller liknande tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

yeahsica
11/25/14, 11:59 AM
#26

#25 Är du säker på att du vill och kan ha ett extrajobb just nu? Har tipsat dig om 25+ olika inkomstkällor, men ingenting verkar passa.

Fridaaaa
11/25/14, 12:27 PM
#27

#26 Ja annars hade jag inte frågat givetvis.
Men måste som sagt vara hemma eller ev på helgerna. Och i och med att jag har skolan på dagarna fungerar inte dagturer eller då kväll i och med djuren om jag inte gör det hemifrån då vill säga. 
Och har kollat upp det med tjäna pengar på blogg men svårt att komma igång med det verkar det som, och inte hittat någon vettig sida direkt där man kan komma igång heller.

Behöver inte vara där jag tjänar mycket, några tusen per månad räcker.
Visst kan jag kolla upp det med webbansvarig hos olika föreningar men kräver väl till viss del utbildning på det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Stephanie
11/25/14, 12:29 PM
#28

#27 Några tusen känns väldigt mycket med de kraven du har tyvärr…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fridaaaa
11/25/14, 12:31 PM
#29

#28 Några tusen: från två tusen och uppåt är väl ändå inte mycket per månad för ett hemmajobb? Finns flera som jobbar hemifrån eller liknande som tjänar betydligt mer än det.
Har knappt några krav. Hemifrån helt enkelt. Anser inte att det är för höga krav eller liknande, speciellt inte för så låg inkomst per månad. Skillnad hade varit om jag hade begärt kanske 10 tusen och uppåt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
11/25/14, 12:40 PM
#30

Vill man bara vara hemma och inte offra nått är det extremt svårt att ens tjäna 100kr. Det är svårt få jobb idag ofta måste man offra ett eller flera krav man har för att få ett jobb. Och du är bara hemifrån 5-6tim per dag de allra flesta som jobbar är hemifrån 10-12 timmar för det är få som jobbar på gångavstånd till jobbet. Kanske du måste börja tänka dig offra tid med djuren och försöka få nån som går ut med dem nån gång under dagen. Det lär säkert finnas butiker i närheten som behöver ha nån som kan hoppa in och jobba em-kväll + helger då det är som mest kunder i butiken och då personal med barn gärna vill vara ledig (pga att det inte brukar finnas förskola och dyl då)

VildaVittra
11/25/14, 12:52 PM
#31

Det finns faktiskt ett jobb som klarar alla dina krav (ja plural, läs igenom tråden så ser du att de är ganska många) och det är försäljning av telefonsex. Du bestämmer själv när du jobbar, ditt nummer och identitet är helt skyddad, du tjänar bra. De enda kraven är att du har fantasi, en trevlig attityd och gillar att prata i telefon. Flera tjejer som jag pluggat med har extraknäckt som det, hade lätt gjort det själv om jag inte hatat att prata i telefon, det är inte värre än det skådespelare gör. 

Eller så konsumerar du helt enkelt mindre, att dra ner 2000 i månaden är gjort på en kafferast.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

yeahsica
11/25/14, 12:55 PM
#32

#27 & #29 Angående blogg: dom sidorna jag länkade till hade listor på olika sorters inkomster man kan ha på in blogg. Där fanns också länkar till varje sak. Som webbansvarig på det sättet jag menade behöver man bara uppdatera texter och information på hemsidor, så det krävs ingen utbildning för. Supportjobben kräver väl kanske viss utbildning, men det får man nog av företaget i så fall för det är ju ingenting man kan plugga sig till.

Dom som tjänar mycket pengar på att jobba hemifrån, vad jobbar dom med? Kanske kan dom tipsa om andra jobb som görs hemifrån?

NoEnd
11/25/14, 1:10 PM
#33

Med alla de krav du har lär du knappast få något jobb. Börja prioritera och ändra inställning eller så får du skära ner på de kostnader du redan har.  Det är alldeles för många krav från din sida. 

  • Inget stressigt som t.ex McD
  • Inget med sjukhusmiljö
  • Inte ”massa” körning
  • Jobb hemifrån
  • Inte barn/hundvakt pga hund
  • Inget med spelande
  • Inget med bloggen
  • Helst på helgerna
  • Några tusen per månad
Stephanie
11/25/14, 1:18 PM
#34

Och de få jobb som finns som möter de kraven, lär vara väldigt fulla…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Fridaaaa
11/25/14, 1:25 PM
#35

#33Finns inte att dra ner på så pass mycket som minst 2000kr och hade tänk få in några tusen med så man kan spara undan mer bland annat.

Hunden kan jag inte göra något åt inte heller min mage.
Inte sagt att jag INTE vill något med bloggen eller spelande. 
Helgerna är ju mest pga djuren. 
"massa" körande är pga att jag skulle gå plus minus noll i princip med tanke på vad bensinen kostar.

#31 Aldrig på min tid att jag skulle köra telefonsex, speciellt inte eftersom jag har sambo dessutom. Definitivt olämpligt.
Dra ner 2000kr per månad skulle definitivt inte gå. Vi hushåller redan så långt det går.

#32 Ok det såg jag inte, får kolla in det igen då med bloggen.
Ja webbansvarig innebär nog olika saker men som sagt kan kolla upp det.
De flesta har startat eget eller gör saker som de säljer t.ex, men noll ideer vad jag skulle kunna göra och sälja. Inte koll på vad de exakt gör alla

---

Som sagt vissa saker kan jag inte styra över som t.ex hundarna, skoldagarna, min mage.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/25/14, 1:26 PM
#36

Kom på en till. Skaffa höns, ankor och vaktlar och sälj ägg. Vaktlarnas ägg är nog de du får ut mest pengar för. Sedan kan du utöka genom att sälja kycklingar och höns, finns det många sommarstugor i området kan du hyra ut höns på sommaren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/25/14, 1:28 PM
#37

#36 Höns har vi haft. Men krävs tillstånd vad jag vet för att få sälja ägg? Sedan har vi inget vettigt hönshus längre (måste renoveras för att vara dugligt till höns igen).  Skulle krävas väldigt många höns för att gå plus.
Vaktlar kräver ju med bra utrymme där det inte blir minus och så (mamma har haft vaktlar)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/25/14, 1:31 PM
#38

#37 Nope, inte med "ladugårdsförsäljning". 

Nej, du behöver inte många höns för att gå plus, mitt hönshus kostade hela 59 kronor att bygga då jag byggde av återvunnet material. Så med ett ekonomiskt fantasifullt sinnelag så går man plus direkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

NoEnd
11/25/14, 1:32 PM
#39

#35 "Spel som t.ex Poker eller liknande kommer jag aldrig göra" Hur menar du här då?  Är det inte samma sak som att du inte vill hålla på med spel? :P

Du kanske borde jobba mer på din hunds osäkerhet, eller kolla upp din mage så du får fler alternativ. Hur har du tänkt att göra när du kommer ut i riktiga arbetslivet sen om du inte ens kan ha ett deltidsjobb pga din mage?

VildaVittra
11/25/14, 1:32 PM
#40

"Försäljning av små mängder ägg

Om du inte vill ansöka om godkännande av äggpackeri har du möjlighet att sälja små mängder av dina egenproducerade hönsägg direkt till konsument hemma på gården, på torget eller genom dörrförsäljning. Vissa specifika fall kan också jämställas med försäljning av ägg direkt till konsument, t.ex. då äggproducenten säljer äggen i egen gårdsbutik eller använder äggen i sitt gårdskafé, gårdsrestaurang eller Bed & Breakfast. "

http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Fagel-och-agg/Vilka-regler-galler-vid-forsaljning-av-agg/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/25/14, 1:33 PM
#41

#38  Jasså? Det har jag fått info att man måste ha? Hmm märkligt.
Haft som sagt höns så vet ungefär vad de kostar i månaden när vi hade.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VildaVittra
11/25/14, 1:34 PM
#42

#35 Det är inte intrycket man får med tanke på allt du köper.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/25/14, 1:34 PM
#43

#39 När jag menar spel menar jag tv och dataspel, var en som kom med det förslaget kring just det högre upp, trodde det var det du menade. 

Vi har jobbat flera år med hennes osäkerhet så självklart gör vi det. Men tar väldig tid för henne att lita på nya.
Magen är redan kollad sedan innan.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
11/25/14, 1:35 PM
#44

#42 Allt jag köper? Bara för att man frågar om saker betyder det inte att man köpt allting och dessutom definitivt inte samma månad. Eller vad är det du syftar på? Köper enbart sånt som behövs inget annat. Köper inte "bara för att" det kan vara kul att ha t.ex.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/25/14, 1:36 PM
#45

#41 Vad matade du dom med? Lyxmat? Höns mår utmärkt på spannmål och ärtor, med lite kalktillskott. 

Tar man 4 kr per ägg (ungefär priset för ekologiska ägg i butik) så går man plus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
11/25/14, 1:37 PM
#46

#45 De fick spannmål av olika slag samt ibland rester. Sedan snäckskal.
Men som sagt måste hönshuset fixas innan det ens går att ha höns där vintertid. Ny ruta, fixa väggarna bland annat

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
11/25/14, 1:38 PM
#47

#44 Där har vi olika åsikter, köper man saker som är onödiga och dyrt så är det inget man behöver. 

#41 Det är bättre att kolla upp med myndigheten som reglerar reglerna än att ta någons ord. Du fick en länk till det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
11/25/14, 1:41 PM
#48

#46 Och det kan man göra mer eller mindre gratis, bevaka blocket efter fönster och byggmaterial som skänks bort, samla tidningar att tapetsera med osv. Fixar du det i vinter så kan kycklingarna flytta in i vår.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
yeahsica
11/25/14, 1:41 PM
#49

#35 Länkarna om att tjäna pengar på bloggen står i #15

Vet inte om du såg det här inlägget jag skrev (i #20) men där tipsar jag om lite olika grejer du kan sälja om du är duktig på något hantverk:

"Ett annat sätt att tjäna pengar på hemifrån är om du är duktig på att pyssla, sy, teckna eller liknande, då kan du starta en shop (på etsy.com eller tictail.com t.ex.) och sälja dina grejer där. Tänker typ smycken, teckningar, illustrationer, djurtillbehör, egensydda kläder, stickade grejer, mobilsmycken, mobilskal, trähantverk, ljus; i princip vilket hantverk som helst. För tips kan du kolla kategorierna på etsys hemsida :)"

Du kan som sagt kolla på Etsys hemsida för att se massor olika kategorier och därifrån få tips på vad man kan göra och sälja. Tictail tror jag ska vara helt gratis att skapa en shop hos. Etsy däremot tar ut en liten avgift typ som Tradera.

Fridaaaa
11/25/14, 1:41 PM
#50

#47 "någons ord"? Vem har sagt att jag hört det från någon person, inte jag i alla fall. Kollat med folk som har höns samt läste på någon sida (men är runt 2 år sedan). Har läst länken nu.

Dyrt? Köper typ aldrig något dyrt eftersom det inte finns pengar till det.
Och köper som sagt saker som vi behöver, för oss/mig är det inte onödigt men vi anser olika vad nödvändiga och onödiga saker är och så är det från person till person vad man behöver eller inte behöver.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/25/14, 1:43 PM
#51

Då ingenting verkar duga så får du nog som sagt sluta vara kräsen eller vara utan extrajobb. Tyvärr tror jag att de flesta som söker webbansvarig har krav på korrekt svenska i skrift, då det oftast är professionella företag.  Och det kan nog bli väldigt svårt för dig att tjäna pengar på din blogg. 

Annars tyckr jag VildaVittras förslag är bra, så svårt är det väl inte att renovera hönshuset? :)

Fridaaaa
11/25/14, 1:44 PM
#52

#49 Jo vet, kollar in där just nu 🙂
Jo vet det med har läst det 😉 Men vet inte vad jag själv skulle kunna göra då jag inte äger någon symaskin och inte är så pyssligt lagd xD Är det som är beskymret hehe. Kommer jag bara på något så hade det varit roligt 🙂 Samt ett bra sätt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
11/25/14, 1:47 PM
#53

#51 Handlar absolut inte om kräsenhet! Stämmer på långa vägar inte!
Kostnadsfråga, eftersom det behövs isoleras, fixas nytt fönster bland annat. Materialet är inte så billigt och vi har sedan tidigare kollat efter folk som sålt billigt som de fått över men utan framgång. Sedan någon som ska göra det också.

Men nu vill jag att alla (även jag) återgår till tråden.
Söker som sagt jobb helst hemifrån eftersom det passar allra bäst för mig och djuren. Kan jag tjäna lite på bloggen hade det bara varit bra eller då om jag kommer på något vettigt som jag kan tillverka eller så och sälja.  Eller annat vettigt.

Men som sagt handlar absolut INTE om kräsenhet!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/25/14, 1:48 PM
#54

#53 Vad handlar det om då? Eftersom att ingenting duger? Det är ju alltid likadant i nästan alla dina trådar där du ber om hjälp.

Fridaaaa
11/25/14, 1:50 PM
#55

#54 Inte sagt att ingenting duger, då har du inte läst hela tråden.

Förstår itne svårigheten att komma med förslag om det man efterfrågar istället för att hitta på saker som inte stämmer samt komma med förslag som inte ens efterfrågas. Vanligt fenomen i flertalet trådar på iFokus för olika personer.

Har man inte förslag på det som efterfrågas är det bättre att inte skriva alls tycker jag. Istället för att hitta på saker eller komma med massa förslag som inte efterfrågas och sedan påstå att personen är kräsen eller att saker inte duger när det ploppar upp flertalet saker som inte ens efterfrågas på.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
11/25/14, 1:51 PM
#56

Jag avlsutar tråden nu eftersom det ändå inte ger något,
Ska kolla upp vissa tips som getts i tråden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
11/25/14, 1:54 PM
#57

#55 Fast alla har ju gett förslag på hur du kan tjäna pengar, så vi har gett förslag på vad du efterfrågat. Du kan ju isåfall säga vilka förslag som är felaktiga i dina ögon. :)

VildaVittra
11/25/14, 1:59 PM
#58

´#53 Sedan när behöver man isolera hönshus i Blekinge? Skaffa lantrashöns så behöver du inte göra det ens om du flyttar norrut.

"någons ord"? Vem har sagt att jag hört det från någon person, inte jag i alla fall. Kollat med folk som har höns "

Och dessa hönsmänniskor kacklade fram informationen? Eller använde de ord? 

Men nu vet du i alla fall att det är tillåtet att sälja ägg, och att du kan renovera hönshuset gratis, allt som krävs är lite jobb. Kycklingar vet du att de kostar en spottstyver som nykläckta och att du går plus om du tar 4 kr per ägg. 

Men så klart, då måste du ju jobba för pengarna. 

"Förstår itne svårigheten att komma med förslag om det man efterfrågar istället för att hitta på saker som inte stämmer samt komma med förslag som inte ens efterfrågas. "

Jag förstår inte svårigheten med att uttrycka det man vill ha istället för att skylla på dom som ger förslag som inte passar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Hildgrim
11/25/14, 5:05 PM
#59

Dela ut reklam?

Halvdansken
11/26/14, 2:13 PM
#60

Tidningsrunda på morronen?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Cahira
11/28/14, 3:35 AM
#61

Skapa saker och sälj i en etsyshop? Smycken? Djurkläder? Bäddar? Halsband? Koppel? 

Eller sälj på facebook,blocket, tradera, osv?

https://www.etsy.com/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
12/9/14, 3:31 PM
#62

#61 Ingen symaskin tyvärr 😕 Samt inga bra kunskaper kring det heller längre för att det ska bli bra 😕

#60 Tidning kommer med posten här ute. Googlade på det men fick inte upp något vettigt. Vet du någon sida där man kan läsa mer för som sagt fick inte upp någon bra.

#59  Hade inte tjänat på det direkt då jag måste använda bilen här (jämfört med vad man tjänar i  snitt per utdelnng kontra bensinkostnad) 😕 Och är redan de som kör inom körbar sträcka här tyvärr. (redan kollat upp det men tack ändå)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Hildgrim
12/9/14, 3:40 PM
#63

#59 Om man måste använda bilen inom jobbet så får man såklart milersättning.

Fridaaaa
12/9/14, 3:43 PM
#64

#63 Hittade ingenting kring det men kan ha missat det. Får kolla med dem igen men sist hade de inga som behövdes i alla fall inom rimlig körsträcka härifrån.  Men värt att kolla igen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cindy S
12/9/14, 4:03 PM
#65

Mystery shopper, kolla in  betterbusiness.se . Väldigt bra för de som vill kunna anpassa sitt arbete till studierna, men i det flesta fall blir det resetid om man inte har tur och får mejl eller telefonuppdrag,

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fridaaaa
12/9/14, 4:06 PM
#66

#65 Får kolla det när jag sätter mig vid datorn sen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saaara
12/10/14, 1:12 PM
#67

Varför duger aldrig någonsin nått förslag för dej? Varför säger du emot alla hel tiden? Hade jag varit du så hade jag tackat för tipsen oavsett om det är nått jag inte kan tänka mej. Lite respektlöst att hålla på å säga emot människor som bara försöker hjälpa…

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Fridaaaa
12/10/14, 1:20 PM
#68

#67 Jag säger inte emot folk. Jag är tacksam för tips men jag säger inte emot folk, jag förklarar enbart varför det inte går, det är inte samma sak.
Och tänker inte besvara fler onödiga kommentarer heller, antingen ger du tips eller inte skriver alls.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
12/10/14, 1:35 PM
#69

#62. Jag vet inte var du bor, men i södra Sverige är det Tidningsbärarna.
Men du ska gilla att gå upp tidigt…. sådär kl 3-4 på morronen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Saaara
12/10/14, 4:44 PM
#70

#68 Haha jo det gör du. Du säger emot så ofta att du ibland säger emot dej själv. Jag tror inte ens folk är intresserade av att veta varför saker å ting inte fungerar för dej eftersom vi inte riktigt har med det å göra…

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

GotTreats?
12/10/14, 4:52 PM
#71

#70 Men kan du ge dig eller? Alla har inte samma möjligheter, t.ex beroende på hur och vart man bor eller hur ens dagar ser ut för övrigt.

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar


Saaara
12/10/14, 5:08 PM
#72

#70 var inte meningen att låta otrevlig men tycker det är lite skumt när man alltid säger emot^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Grace2009
12/10/14, 5:36 PM
#73

#72 Jag håller med dig dock, brukar vara samma visa i Fridas trådar.

Cindy S
12/10/14, 5:41 PM
#74

Men skadar verkligen Frida någon, eller är det här ett bekymmer som ni kan behålla för er själva? Det är väl värre att vara oartig än "kräsen"?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Hildgrim
12/10/14, 6:00 PM
#75

#64 Gör det för du har helt klart rätt till milersättning. :P

Har du kollat något på telefonförsäljning annars? Vissa företag verkar låta personalen jobba hemifrån och jag antar att kvällsjobb är vanligt.

drika
12/10/14, 6:43 PM
#76

vad kan du tänka dig att göra eller inte göra så kanske man kan fundera lite bredare:)?

Hälsningar

Fredrika

Annons:
Saaara
12/10/14, 10:13 PM
#77

Jag har jobbat som telefonförsäljare innan faktiskt. Det är en väldigt press på en dock å man får ju tänka pengar :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Cahira
12/10/14, 10:37 PM
#78

#62 Man kan lära sig binda paracord rätt så enkelt. :) Finns massa instruktionsvideos på youtube. Det kostar lite in inköp men med träning kan man sen börja ta emot måttbeställningar om man vill. 

Eller virka/sticka. Finns gott om instruktionsvideos på youtube. Och det är så kul med en avslappnande handarbetshobby. Jag sålde några virkade bläckfiskar amigurumi för en liten kostnad till några jag känner och det kändes enormt givande att göra någon glad och få en penning på köpet. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anibaz
2/28/15, 4:50 PM
#79

Hur ska du klara av att jobba på förskola om du inte klarar av stressig arbetsmiljö? Timvikarie som personlig assistent? Det är något det alltid finns behov av.

ElisabethB
3/1/15, 5:39 AM
#80

Hur har du tänkt dig att klara av arbetslivet sen? Du verkar inte vilja jobba..
Att jobba heltid (vilket de flesta arbetsplatser vill) förutsätter att man ska vara hemifrån minst 10 timmar. Jag har haft ett jobb där jag var hemifrån 13-16 timmar om dagen i flera år..
Förskola kan ju knappast vara en lugnare arbetsmiljö än McDonalds..

Vilda vittras förslag är bra!
När vi sålde ägg så gick vi lätt med plus trotts att vi åt en hel del ägg själva. Att renovera våran hönsgård kostade inte mer än ca 200 kr inkl hönsnätet.

Köp lite läder och gör hundhalsband som du säljer då. Enkelt, relativt billigt och blir de bra så kan man tjäna en hacka på det.

#67 #70 Håller med dig Saaara

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Honestyisdead
3/5/15, 5:28 PM
#81

Ts du skrev att folk jobbar hemifrån och tjänar betydligt mer än så. Vad jobbar dom med då?

Du har fått väldigt många förslag. Vet inte om det finns något mer.

Tjeja
3/8/15, 10:39 PM
#82

Dagmatte kanske? Djurpensionat för vilken typ av hudjur som passar dig att sköta!? F övr undrar jag vilda vittra eller vem det var som sade. Vart o hur får man tag på jobb att sälja telefonsex? Ha ha det skulle passat mig perfekt som extreknäck!!! Pm;a gärna :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
3/8/15, 10:56 PM
#83

Sök på google på telefonsex så lär du få fram nummer.

Annons:
Tjeja
3/9/15, 7:39 AM
#84

altså… jag vill ju inte köpa telefonsex Hera… det är bara sådana grejer som kommer upp när man söker nämligen

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Stephanie
3/9/15, 8:20 AM
#85

#84 Det är ju dom sidorna du vill söka hos då. Andra länken jag klickade på hade typ "jobba hos oss" till och med. Annars är det väl bara att kontakta kundtjänst? Du får väl leta lite :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Honestyisdead
3/9/15, 12:38 PM
#86

#84 Jag vet att du inte är ute efter att vara kund. Du får ju kolla vad företagen heter och sedan googla på dom för att få fram företagsinformation.

VildaVittra
3/9/15, 4:20 PM
#87

#82 Här tex http://telefonvardinna.privatecall.se/soka-jobb-som-telefonsex-vardinna/

Tyvärr har jag inte längre kontakt med dom tjejerna, så jag vet inte vilka företag de jobbade för. Jag googlade på orden "jobba telefonsex".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

farvendal
3/19/15, 4:18 PM
#88

Reklamutdelare. Dåligt betalt, men det är ju bättre än inget. Enkelt och det behövs ingen utbildning. Givetsvis får man milsersättning. Eller ja, det får man här iallafall. 

Jag fick in nån tusenlapp i månaden iallafall.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Milly82
3/19/15, 4:45 PM
#89

#87. Har du jobbat med sådant som tele6? Var det lätt att få jobb?

Jag funderar på att kanske kontakta dem men måste fråga min sambo först. Tele6 är ju otrohet för oss men om det är ett jobb borde det ju vara ok.

VildaVittra
3/19/15, 8:10 PM
#90

#89 Som det står i tråden, så har jag inte gjort det, utan känt folk som gjorde det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Calcifer
5/11/15, 3:50 AM
#91

Gammal tråd, men med de krav du har TS kan du inte få något jobb. Klart man inte kan styra över allt, men då får man också anpassa sig efter det och acceptera det och inte förvänta sig att folk ska kunna komma på mirakellösningar bara för att man tycker de ska göra det. Jag har AS, är deprimerad, lider av ångest och sömnproblem. Har dessutom social fobi och en hel del andra problem. = Jag är sjukskriven för min lista över krav på jobb jag skulle klara i nuvarande situation är helt orimlig. Och det är också saker jag inte kan styra över. Men då får jag acceptera min situation oavsett hur trist det är att ha dåligt med pengar och inte kunna lyxa till det med dyra grejer eller t:ex skaffa hund som jag egentligen skulle vilja göra.

Det gör också att jag inte startar en tråd som säger "hjälp mig skaffa hund" och sen listar 50 anledningar till varför jag inte kan skaffa hund just nu och ändå blir irriterad över att ingen kan ge mig en lösning som fungerar. Man får ibland acceptera att man inte kan få till det man vill ha hur tråkigt det än är. Eller, om man kan, ändra på sina krav och vara mer flexibel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Quip
6/26/15, 11:35 AM
#92

Om du fortfarande letar extraknäck så kan jag tipsa om intervjuare.
Vissa marknadsundersökningsföretag har så att man kan jobba hemifrån med datorn.
Själv har jag jobbat ett tag åt företaget Solvero.
Man kan själv bestämma när man vill/kan jobba, men det är mest på kvällar omkring 17-21, och helger ca 10-15.
De brukar vilja att man kan ta tre pass i veckan iallafall.
När jag jobbade för några år sen låg timlönen på ca 103:-

Sök på "intervjuare" i platsbanken, och lusläs för att hitta de som har distansarbete.
Folk jag ringde till var för det mesta trevliga när de fattade att jag inte ville sälja något.
Lycka till!

MelodyX
7/2/15, 10:46 AM
#93

Ska man sköta websidor etc åt företag ska man nog också tänka på att man bör ha fskattsedel. Inget seriöst företag betalar svarta pengar för sådana tjänster. 

Telefonförsäljare, återförsäljare för till exempel forever Living eller sexleksaker etc är andra grejer man kan tjäna lite extra på, men är man inte beredd att lägga ner tid får man givetvis inget sålt. 

Jag är också student. Jobbat som timvikarie inom förskolan hela året. Det har fungerat utmärkt och jag har kunnat lägga upp arbetstiderna efter skolan. Ska man dessutom bli förskolelärare är det väl jättebra att få in en fot i kommunen? 

På något sätt känns det som att ts inte vill ha jobb, hon vill ha pengar men är inte beredd att göra något för det. Hur ska det bli i arbetslivet sedan tänker jag om hon inte kan lämna hunden ensam till exempel, som förskolelärare är det långa dagar?

Upp till toppen
Annons: