Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2097 ggr
Daehyun_cheesecake
2014-10-07 18:34

Vad tjänar en lärare?

Jag är osäker på vad jag vill jobba med i framtiden och har tänkt på mängder med olika yrken. Men sen kom jag på att jag tycker historia är kul och intressant, om man kanske skulle bli lärare.
Lönen känns rätt viktig för mig med, och har hört att läraryrket inte ger någon bra lön. Sen har jag hört vissa som säger att de får de visst…
Är ni lärare eller har några kunskaper om vad de tjänar? Funderar i så fall på gymnasielärare.

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Annons:
-Aida-
2014-10-08 10:30
#1

Vi gick runt och frågade lärarna på gymnasiet när jag gick där om vad dom tjänade och om dom tjänade bra, vi fick dessvärre inte veta vad dom tjänade men dom sa att man betalar mer för att bli lärare än vad man tjänar men dom tyckte de var värt det för dom älskar sitt yrke, kanon lärare allihop på skolan.

Åsa S
2014-10-08 19:03
#2

Jobbade som gymnasielärare för ett par år sedan fck runt 25000kr i månaden, tyvärr obbade man ju nästan 7 dagar i veckan och man kom nog sällan under 50tim i veckan + man var ju tvungen göra en massa förberedelser etc.äve på lov. Idag tjänar jag runt 21000kr men jobbar bara 32tim/veckan och när jag är ledig är jag verkligen ledig jag behöver inte tänka en tanke ens å jobbet när jag är ledig. Nått jag lärt mig genom livet är att summa av lönen är mindre viktig än at man trivs på jobbet och att man har en arbetsbörda somär lagom och man kan ha en iktigt bra fritid.

+Numera kan jag ta ledigt och åka utomlands när resorna är billiga, lärare kan bara res när det är som dyrast.

Upp till toppen
Annons: