Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 6995 ggr
Blanksteg
9/18/14, 11:08 AM

Missat samtal - ringer de tillbaka igen senare?

Hej!

Om man missar ett samtal från ett företag/etc. som man sökt jobb hos, ringer de tillbaka igen senare?

Det är ju klart att man själv ringer upp när man ser att man missat samtalet, men nu så missade jag ett samtal med dolt nummer så kan inte ringa tillbaka.

Jag får iaf hoppas att det inte var ett samtal angående min jobbansökan, om de inte ringer upp igen.

Annons:
Niklas
9/18/14, 11:13 AM
#1

Det gör de förmodligen om de är intresserade.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blanksteg
9/18/14, 11:17 AM
#2

Ok, om de inte ringer upp igen senare idag så kan jag ju bara ringa dem och höra hur det går med reykryteringsprocessen, så får jag veta om det var dem som ringde eller inte. Nu sökte jag ju jobbet igår så kanske är lite tidigt, men jag tror att de rekryterar löpande då det bara är ett litet extrajobb på högskolan som jag studerar vid.

Tanjis
9/18/14, 11:23 AM
#3

Jag säger att det gör dom förmodligen inte då det är så stor konkurens på jobben och det finns många sökanden som är intressanta. Har jobbat lite på bemaningsföretag. ring till företaget du har sökt jobb på och fråga om det möjligtvis är dom som har ringt, om inte, ta chansen att prata med rekryteringsansvarig och berätta varför du ska ha jobbet. Visa framfötterna

AndreasÖ
9/21/14, 9:16 AM
#4

Ett tips från min sida som fungerade riktigt bra när jag var jobbsökande, har två barn varannan vecka och kan inte alltid lyfta på luren av uppenbara skäl:

 Spela in en ny hälsning på din röstbrevlåda

"

Hej du har kommit till XXX. Just nu söker jag  nytt jobb och kan därför vara upptagen med en intervju eller är ute och lämnar mitt CV. Lämna gärna ett meddelande om du ringer i ett sådant ärende, så lovar jag att återkoppla.

"

Det gör dig mer köpbar, dels visar man att är driftig och engagerad men också överraskar potentiella arbetsgivare om man inte kan ta samtalet. Det gör det också mer intressant att faktiskt lämna ett meddelande!

Driver www.GLIMAKONSULT.se - Leverantörsoberoende rådgivning inom telekommunikation, tjänster & IT

Blanksteg
9/21/14, 3:58 PM
#5

Tack så mycket för svaren! Jättebra tips, Andreas! Just nu så har jag ingen hälsning alls på röstbrevlådan, så kanske är dags att skaffa en =)

Jag försökte ringa till personen som har hand om rekryteringen, men fick inget svar och röstbrevlådan sa att mail föredras på grund av mycket arbete nu efter semestern. Så jag mailade istället och frågade om det var möjligtvis dem som hade ringt mig och jag avslutade med att jag är väldigt intresserad av jobbet och gav en kort förklaring till varför jag skulle passa för jobbet. Jag fick som svar att de inte hade ringt ännu, men att de absolut skulle ringa den kommande veckan och att jag låter som en bra kandidat till jobbet.

Niklas
9/21/14, 5:53 PM
#6

#5: Snyggt!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
drika
12/10/14, 6:46 PM
#7

fick du jobbet:)?

Hälsningar

Fredrika

Blanksteg
12/10/14, 7:05 PM
#8

Ja, fick det :) De ringde i november.

Niklas
12/11/14, 12:40 PM
#9

Grattis! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Blanksteg
12/11/14, 7:46 PM
#10

Tack :)

drika
12/11/14, 9:32 PM
#11

grattis:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: