Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 3882 ggr
Zandrama
2014-09-07 22:54

Får hjärnsläpp när jag ska skriva ihop personligt

Jisses.. Ska försöka skriva ihop ett personligt brev då jag vill byta jobb (blir även karriärsbyte ni samma veva)
Men är så oerhört dålig på att veta hur jag ska skriva, vad jag ska skriva eller ens formulera mig :(

Jobbet jag vill ha: http://www.metrojobb.se/jobad/263710-property-manage

Det jag skrivit hittills:

-------------------

Stockholm, 7 September 2014

Ansökan till tjänsten som Property Manager

Hej,

Jag såg att ni söker en Property Manager och jag anmäler härmed mitt intresse för denna tjänst.

Under mina år inom kundservice så har jag fått goda kunskaper om kundbemötande och service. I och med att jag i dagsläget jobbar inom IT så är jag även väldigt lättlärd när det kommer till teknik och har även ett sinne för problemlösning.

I dagsläget jobbar jag som IT tekniker inom Servicedesk genom en konsultfirma på ett större IT företag. Jag jobbar skift och har väldigt varierande arbetsuppgifter, vilket gör mig väldigt duktig på att anpassa mig utefter arbetet och behovet.

Jag trivs väldigt bra med min tjänst och mina arbetsuppgifter idag, men samtidigt är jag väldigt nyfiken på vad resten av karriärsvärlden har att erbjuda mig.

På fritiden umgås jag gärna med vänner, sambo och mina djur. Jag har två katter och två illrar som förgyller min vardag med gos och bus.

Läsa böcker och spela tv-spel fyller också en stor del av min vardag och även titta på film och serier.

Ni finner mitt cv bifogat med kontaktuppgifter och kvalifikationer.

Hälsningar,

------------------------------

Nu är frågan… Ska jag skriva mer? Men vad sjutton då? :S

//Belinda aka Zandrama

Annons:
VildaVittra
2014-09-07 23:17
#1

Jag får bilden av en stillasittande tv-spelsnörd som eventuellt inte kommer orka med tempot pga sin inaktiva livsstil. 

Brodera ut lite som exempelvis:

 "jag lever sedan x år tillsammans med min sambo i en xxxxrätt i xxxxx, bostaden delar vi med våra husdjur, vilka är katter och illrar. Djuren ger mig så otroligt mycket, det är så underbart att se dem busa och kelas med. 

När jag vill ta det lugnt så gör jag det genom att spela tv-spel eller genom att titta på filmer och tv-serier, men jag umgås helst med mina vänner samt familj. Vi brukar xxx tillsammans och då jag är intresserad av xxx så är det riktigt stimulerande för mig.  Men jag läser gärna böcker, just nu håller jag på med xxx av xxx som fått xx kritik."

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zandrama
2014-09-07 23:34
#2

Tack för tipsen VildaVittra!

Jag har skrivit om lite och hittills ser det ut såhär:

Hej,

Jag såg att ni söker en Property Manager och jag anmäler härmed mitt intresse för denna tjänst.

Under mina år inom kundservice så har jag fått goda kunskaper om kundbemötande och service. I och med att jag i dagsläget jobbar inom IT så är jag även väldigt lättlärd när det kommer till teknik och har även ett sinne för problemlösning.

I dagsläget jobbar jag som IT tekniker inom Servicedesk genom en konsultfirma på ett större IT företag. Jag jobbar skift och har väldigt varierande arbetsuppgifter, vilket gör mig väldigt duktig på att anpassa mig utefter arbetet och behovet.
Som supporttekniker får man ofta användare med nya problem som man inte stött på tidigare. Det är då problemlösningen som man byggt upp under flera år inom serviceyrket kommer väl tillhands. Det finns aldrig ett problem för svårt för att lösas.

Jag trivs väldigt bra med min tjänst och mina arbetsuppgifter idag, men samtidigt är jag väldigt nyfiken på vad resten av karriärsvärlden har att erbjuda mig.

Jag lever sedan 1,5 år tillsammans med min sambo i en bostadsrätt i Tyresö, bostaden delar vi med våra husdjur, vilka är katter och illrar. Djuren ger mig otroligt mycket, det är underbart att se dem busa och kela med dem. Det blir även lite promenader ute med illrarna.
När jag vill ta det lugnt så gör jag det genom att spela tv-spel eller genom att titta på filmer och tv-serier, men helst umgås jag med vänner och familjen. Vi brukar då gå runt på stan och fönstershoppa, men även gå på restaurang eller fik och då jag är intresserad av både shopping och god mat så är det väldigt stimulerande för mig.

//Belinda aka Zandrama

VildaVittra
2014-09-07 23:37
#3

Ser bättre ut, nu är du ju ute och rör på dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zandrama
2014-09-07 23:38
#4

Tack :D
Ska försöka gnugga geniknölarna lite mer innan jag känner mig nöjd :)
Men ska inte skriva alltför mycket, det lessnar dom nog bara på :P

//Belinda aka Zandrama

Halvdansken
2014-09-08 23:18
#5

Sex stycken "väldigt", försök variera dig lite.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Blanksteg
2014-09-13 13:43
#6

Det kanske är en smaksak, men jag tycker att fritidsintressen i det personliga brevet lätt blir överflödigt och irrelevant för ändamålet med brevet. Om jag skulle framhäva mina fritidsintressen lite så skulle jag hellre även koppla intressena med egenskaper och erfarenheter som kan vara av relevans för jobbet. Om man söker jobb som veterinär så kan man ju skriva om sina husdjur osv. Men om man skriver att man tycker om att fönstershoppa och fika på stan skulle jag som arbetsgivare inte se något intressant eller något syfte med ett sådant stycke i brevet. Om man har något ovanligt eller riktigt intressant fritidsintresse eller ett intresse som visar på att man har vissa viktiga egenskaper eller kunskaper (t.ex. hoppa fallskärm, dragracing, ridning, m.m.) så kan man ha med det tycker jag utan att det behöver ha någon koppling till jobbet man söker. Ju mer vardagliga intressen desto tråkigare för brevet, tycker jag.

Att man gillar att umgås med vänner och släktingar tenderar att vara något som tas för givet, så det kan också anses vara lite överflödigt att ha med i brevet. Om man vill visa på att man är social och utåtriktad kan man kanske istället skriva att man tycker om att diskutera politik med sina vänner och släktingar om man t.ex. söker ett jobb som har med politik att göra. Eller skriva att man på sitt nuvarande eller tidigare jobb kommer/kom mycket väl överens med sina kollegor, eller att, om man hade ett serviceyrke, tyckte det var riktigt roligt och givande att dagligen möta nya människor och erbjuda dem en bra tjänst/service.

Annons:
drika
2014-12-10 18:48
#7

Ta gärna lite mer egenskaper som du är bra på 3 stycken kanske och förklara dem , sälj in dig lite mer so mperson:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: