Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2786 ggr
PttCherie
2014-08-03 02:12

Vad ska jag jobba med? Hjälp!!

Jag är 22 år gammal som pratar 4 språk flyttande (har dock svårighet skrifligt och grammatisk) då är jag dyslexiker. Så vill helst inte bli översättare/tolk/språklärare  :/ har ångest över vad jag ska jobba med, har ni några tips?

Annons:
VildaVittra
2014-08-03 02:32
#1

Det finns ju ungefär 498927849 st jobb där språkkunskaper är bra. Så vad är du intresserad av? Vad är du bra på förutom språk?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cireea
2014-08-03 03:13
#2

Jag kan många många många språk men ska bli Historia/Religionslärare. Vill du jobba med något inom språk eller känner du mer "tvungen" att jobba med språk bara för att du kan några flytande? 🙂

Jag ville bli tolk eftersom jag från början fick höra att det var ett jobb för mig med många språk och då kände jag mig illa tvungen att bli tolk eftersom "det var jobbet för mig" enligt andra. Men efter att jag själv tänkt igenom det så insåg jag att språk var inget jag ville jobba med på det sättet. Det är en hobby för mig, inget jobb. 

Vilka språk kan du förresten? :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PttCherie
2014-08-03 14:23
#3

#1 det är just där vi har problemet :/ Det finns inte något specifik som tilltallar mig. Hotel Management har jag tänkt på, men har inte råd att göra det utomlands och den utbildningen som finns i Sverige tilltallar mig inte riktigt.  Man blir väl kräsen när har mykt att välja på. Men annars vill jag gärna jobba med djur :) fast.. man tjänar inte så mykt på det :/

#2 håller med dig! Det känns som jag måste "jobba" med något som jag kan andvända språken 8) ..  jag kan prata svenska, engelska, fransk, portugisiska och så förstår jag spanska och lite italienska. Men vill gärna lära mig ryska och tyska :D vilka kan du?

Cireea
2014-08-03 16:55
#4

Você fala português 😍

Bästa språken: Svenska, Engelska, Portugisiska  

Lite sämre: Franska, Tyska, Arabiska, Turkiska, Kurdiska, Hindi, Persiska, 

Ytterst lite: Koreanska 

Men ja, jag tycker inte du ska tvinga dig själv att jobba med något som du inte vill jobba med bara för att få användning av språken. Du kan ju alltid använda dig av språk som hobby. Har du någonsin tänkt på att kanske översätta böcker till svenska? Eller till och med från svenska till de språk du talar 😇


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PttCherie
2014-08-05 18:11
#5

wow, hur kommer det sig att du kan portugisiska? =o det är rätt så ovanligt i Sverige! Och, hur har du lärt dig alla dessa språk? 😮

Vi får väl se vad jag kommer att jobba med :/: stressigt

Cireea
2014-08-05 18:42
#6

Hade en kille från Brasilien och när han pratade med sin mamma började jag till slut förstå vad dom sa. Han behövde översätta några få fraser och meningar och sen börjar jag kunna bygga upp egna meningar. Innan jag visste ordet av det kunde jag prata portugisiska 😃Hur kommer det sig att du pratar portugisiska och vilken typ? Den från Portugal eller den från Brasilien? Det är ju lite skillnad mellan dom :P 

Språken har jag lärt mig via vänner 🙂Samma sak där; några få översättningar och så till slut kunde jag göra egna meningar och sen prata flytande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
PttCherie
2014-08-06 02:31
#7

Kaosarn waw 👍 helt otroligt!! Då är du autodidakt! 

Själv så kan jag portugisiska för att jag är född i Brasilien :) kom till Sverige när jag var ett barn.. hihi.. Men du prata portugisiska från Portugal?  btw kan man adda vänner här, på iFokus? 😊

Cireea
2014-08-06 10:14
#8

Portugisiska från Brasilien pratar jag 😎Mitt ex var från Brasilien. 

Jag vet inte om man kan lägga till vänner längre men du kan ju alltid skicka ett PM till mig om du vill 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PttCherie
2014-08-06 16:15
#9

:O waw! jag känner väldigt få brasilianare där jag bor och har själv aldrig haft en brasiliansk pojkvän '-' xD

KimE
2014-08-30 14:55
#10

Reseledare -guide?

PttCherie
2014-09-13 22:02
#11

#10 det lutar åt guide =) vi får se om några år!

Upp till toppen
Annons: