Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1690 ggr
Tanjis
2014-06-25 16:25

jag blir depp av att jobba

Jag jobbar bara för att samhället kräver det för att man ska få ha ett drägligt liv. Jag jobbar innom hemvården och vissa i min personal ska peka på alla missar man gör, jag struntade i att raka en farbror i morse och strunta i att skriva i hans block och det fick jag höra om sen, jag ville säga till min kollega då att jag skiter fullständigt i det och jag mår åt in i helvete dåligt av detta jobb! Men det kan man inte säga för då går kollegon och berättar det för chefen. Kollegon jag pratar om exär as duktig och brinner för yrket men även han gör missar, jag upptäckte att han ex hade lämnat ett fönster öppet på sista besöket hos en brukare och det hadestått öppet i hennes sovrum hela natten, det var bara mars och brukaren var super kall på morgonen när jag kom vilket följde i att hon blev febrig och sjuk, en rätt allvarlig miss som jag valde att hålla för mig sj för jag ville absolut inte hänga ut min kollega för chefen och inte heller gå till honom och berätta så han skulle känna sig dum för jag fattar ju att det inte var med flit att lämna fönstret öppet

Annons:
Leon1973
2014-06-25 16:41
#1

Tycker du ska omgående börja söka efter ett jobb som gör dig glad…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Tanjis
2014-06-25 21:49
#2

Jag har skrivit ett avtal med ett äldreboende

Leon1973
2014-06-25 23:43
#3

Vad menar du?

Ett avtal om att börja på ett nytt ställe eller att du inte kan lämna den plats du inte trivs på? Jag hoppas verkligen för din skull på det första.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Tanjis
2014-06-25 23:51
#4

Det första :) känns roligt samtidigt som det känns jobbigt att börja om från ruta ett

Leon1973
2014-06-26 09:16
#5

Du kommer att må mycket bättre av att jobba med något som inte är deprimerande som det du har nu. 

Se förändringen som något positivt och gör alltid ditt bästa varje dag, även det kommer göra att du mår bättre för du går hem med stolthet och rak i ryggen även om du är skit-trött.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

vallhund
2014-06-26 13:26
#6

Alla missar skall rapporteras, skrivas avvikelserapport om. Inte för att sätta dit någon/skvallra, utanför att kunna rätta till systemfel o arbetsrutiner.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: