Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1975 ggr
[northpaw]
2014-05-08 11:34

Ge upp allt och starta på nytt!?!?

Kommer från skogen i Ångermanland, bott och jobbat i Östersund en längre tid, trivdes jättebra där ända tills jobbet lades ner och fick flytta till stockholm. Gjorde karriär och befinner mig nu på en nivå som verkar göra det omöjligt att få jobb i Östersund igen, dit jag vill flytta "hem".

Stockholm som stad och arbetet här suger bara musten ur mig, jag stressas över att jag inte har något liv, inte ser någon framtid i arbetet eller i det obefintliga sociala livet här.

Fick häromdagen en idé, jag kan få 18 månaders lön som en karriärväxling genom jobbet. Och började i och med det söka högskoleutbildning i Östersund och Sundsvall, men efter att ha tänkt lite mer på det så har jag ju efter alla år på avstånd tappat allt umgänge, vilket gör att jag inte längre känner mig bunden till att flytta tillbaka, jag är rätt att det blir ett antiklimax jämfört med min dröm, och att arbetsmarknaden däruppe bara blir sämre med risk att jag i slutändan blir arbetslös.

I och med det föddes en ny tanke, åka till USA och läsa på college i två år, i Florida där det eviga semestervädret råder, så man slipper det grå vädret som vi har här. Där kanske jag kan senare hitta mig ett liv och ett jobb.

Är jag galen som vid 46 år, singel och utan barn funderar så?

Annons:
Dt1
2014-05-08 11:41
#1

Nej!

Kör hårt! Livet är kort….

Halvdansken
2014-05-08 19:40
#2

ÅK!! Förmodligen stannar du mycket längre än vad du tror. Men det första året är hårt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

martdat
2014-05-12 07:11
#3

Nej . du är inte galen. har du dessa förutsättningar så åk.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

scheindel
2014-05-20 16:10
#4

det är mer galet att sitta på ett jobb där man inte trivs i en stad man inte gillar. utbildning och resor är aldrig fel. man lär sig mycket och växer som människa varje gång, både när man utbildar sig och när man reser. kan det kombineras så är det ju bara så mycket bättre. åldern är oväsentlig i sammanhanget :)



Upp till toppen
Annons: