Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 1693 ggr
leemland
4/14/14, 1:55 PM

Hjälp med Pers. Brev

Hur skriver men ett bra tilltalande personlig brev? 

Jag har märkt att de flesta meningarna börjar med Jag , jag, jag och det är ju inte särskilt tilltalande tycker jag. Hur skriver jag för att locka folk att läsa de helt enkelt ..? 

Har ni några tips?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Tjeja
4/14/14, 2:00 PM
#1

Tänk dig att du ska skriva en intresant och rolig tidningsartikel om dig själv tex.. och formulera dig lite mer utifrån det. så kanske det blir lite lättare att vända på meningarna så de inte bara börjar med "jag" hela tiden.

Börja inledingingen/ överskriften med ett påstående och en fråga så lockar det in till att läsa mer för att hitta svaren också.

Tex :

Nyfiken tjej hittar lösningar på det mesta!

Vad behöver ni hjälp med?

och sedan berättar du i förhållande till vad de behöver och vad du kan erbjuda dem och backa upp det med att nämna vad du gjort tidigare som visar vad du kan göra nu.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

leemland
4/14/14, 8:10 PM
#2

Tack för tipsen ! :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: