Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1812 ggr
pernillaa
2014-03-03 11:15

Handikapp och jobb

Hej

Jag skulle vilja höra lite om era egna erfarenheter av möjligheterna att jobba med ett stort eller litet handikapp.
Och med handikapp menar jag precis allt som påverkar ens förmåga att arbeta. Det behöver alltså inte vara så allvarligt att man har rätt till en handikapp-parkering. SkämtarDet kan vara att man har dålig rygg, ADHD, förlorat ett finger, bipolärt, en fot med för långa ledband som ni stukar titt som tätt eller vad det nu kan vara.

Hur har ni löst det så att ni kan jobba trots era handikapp? Vad kan ni och vad kan ni inte göra?
Vad har ni fått för hjälp från myndigheterna?
Det här är som ni märker väldigt brett men så får det vara.

Alla är ju bra på nåt! =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Farwuq
2014-03-03 11:31
#1

Jag har MS och jobbar för närvarande 75% på en statlig myndighet. Jag har 80% lönebidrag.

För mig är det inga större problem, jag får jobba i min egen takt.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

pernillaa
2014-03-03 11:59
#2

Det lät ju jättebra. Skönt. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Farwuq
2014-03-03 12:02
#3

Ja, jag är nöjd. Sysslorna som jag har är dessutom nödvändiga och jag har viktig kompetens för myndigheten.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Halvdansken
2014-03-03 17:37
#4

Jag vill inte låta otrevlig, men varför vill du veta det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

pernillaa
2014-03-03 20:52
#5

Jag är nyfiken då jag själv har ADHD och bipolärt och varit hemma med sjukskrivningar och på senare tid aktivitetsersättning i flera år men ska nu ut i arbetsträning.

Ha en bra dag! // Pernilla

Maria
2014-03-07 17:18
#6

Jag har jobbat i vården i större delen av livet men har svårt att arbeta med patienter nu på grund av att jag har balansproblem och rör mig ganska vingligt. Har även minnesproblematik.

Jag har numera fått skrivbordsarbete där jag bl.a registrerar stamcellstransplanterade patienter i ett internationellt register och det passar mig perfekt.

Då kan jag strukturera upp allting efter mitt eget sätt att arbeta och ändå klara mina arbetsuppgifter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
pernillaa
2014-03-07 21:27
#7

Skönt att det löst sig ändå. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: