Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2265 ggr
Imasy
2/10/14, 9:29 AM

Imponerad av AF

Ja, jag trodde inte att denna dag kunde komma, att AF överträffade sig själv enligt mina kriterier 😃

Var ner till dem förra veckan och diskuterade flytthjälp, och nu var reglerna sådana att de hjälper till med flyttlass, även utanför Sverige.

När jag frågade samma fråga för ett par år sedan fick jag veta att jag kunde gå och göra i brallan, för utlandsarbete = ingen skatt till Sverige = ingen ekonomisk hjälp.

Dessutom så berättade AF-killen att de betalar resa+boende vid intervju. Jag trodde iaf att man fick ordna bokningar, biljetter osv själv, men icke. Man ringde bara och sa när man skulle åka och vart, så fixade de resten.

Annons:
leemland
2/11/14, 9:41 PM
#1

Herregud de lät ju underbart att dom hjälper till på det sättet! 

Har dock hört att man måste vara 25 år för att få hjälp med flytt men det har kanske ändrats? 😛 
Får kanske själv fråga om det … hmm 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Imasy
2/11/14, 9:46 PM
#2

#1

Jag är ju över 25 så det kom aldrig på tal. MEN, jag kom ju faktiskt på en till incident, då jag fick flytthjälp till jobb trots att jag var under 25. 

Den AF-kvinnan gjorde en specialare och gick runt den regeln på nåt vis, så de får väl 2 poäng av mig, rätt ska väl va rätt 😉

leemland
2/12/14, 7:10 PM
#3

#2 Ja herregud säger jag bara. Det är ju nästan så man börjar få förtroende för dom när man "hör" vad du berättar 😛

Tur att det finns några handläggare som är bra i alla fall 👍

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Grodan
2/16/14, 10:55 PM
#4

Haha, jo det där vet jag ju… att de hjälper till med flytt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

deeman
2/17/14, 1:08 AM
#5

I ungdomen vet jag att jag fick ett flyttbidrag i samband med ett jobb jag fick som var beläget i Karlstad. Då var bidraget upp till 10k. Hur det är i dag vet jag dock inte.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Upp till toppen
Annons: