Annons:
Etikett04-yrken
Läst 2490 ggr
[lillalollo]
1/18/14, 6:40 PM

Vad finns det för roliga jobb därute?

Ja, just det! Som rubriken lyder. Är 25 år och har adhd och känner att oki om jag nu ska hitta ett jobb som jag ska klara av i 40 år till så kanske det är dags att utbilda sig. Jag har ju likt andra som har adhd svår koncentrationsförmåga men kan hyperkoncentrera mig i timmar utan paus om jag gör något jag tycker det är kul samt det tar ej energi från mig då utan har sen energi att umgås med folk när jag inte jobbar.

Så vad finns det. Jag älskar att skapa och rita. Är pysslig. 

Butik och reception har jag redan provat på och det är inget för mig. Det är för enformigt och för stressigt. Det har redan påverkat mig negativt. 

Men om någon vet något skapar jobb sålänge det inte handlar om att sy. Så är jag tacksam för tips.

Annons:
Praefatio
1/18/14, 6:43 PM
#1

Har du funderat på grafisk design eller webbdesign? Jag är som du, och att designa är kanon tycker jag. Perfekt hyperfokusmaterial ;) Man kan sitta så länge man vill utan att bli störd. Ibland kan man jobba hemifrån. Konstnärligt och omväxlande.

Vet inte hur det är med jobbmöjligheter men jag har fått för mig att de ska vara goda i framtiden. Allt eftersom media växer, växer behovet efter duktiga grafiker. Du kan ju kika på det om du är intresserad.

[lillalollo]
1/18/14, 6:48 PM
#2

tack så mycket för tips.🙂

Upp till toppen
Annons: