Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1769 ggr
[lenniiis]
2013-12-20 15:26

Jobba natt?

Hejsan!

Blir utbildad undersköterska i sommar efter studenten (går vård och omsorgsprogrammet). Funderar lite kring det här med att jobba natt… Hur fungerar det? Hur ser en vanlig arbetsmånad ut? Finns det någon inom vården som jobbar natt här? :)

Annons:
decembercelsius
2013-12-20 15:29
#1

Jag har jobbat natt inom vården. Jobbade alltid 21-07 och det funkade bra. Är nattmänniska och för mig var det bättre än att jobba dag. Fast efter några månader blev det väldigt påfrestande då jag knappt hade någon ledig tid (sov jo oftast till 5 på eftermiddagen och då hann man bara äta, duscha och slappa lite innan man skulle iväg till jobbet igen)

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


[lenniiis]
2013-12-20 15:54
#2

Hmm.. men är man inte ledig mer om man jobbar natt? :o

decembercelsius
2013-12-20 15:55
#3

Jo jag jobbade typ 4 nätter i veckan. Fast dom dagarna jag var ledig på gick ut på att ställa tillbaka dygnet och jag var som en zombie haha.. tror faktiskt inte det är bra att jobba natt i längden. Fast funkar säkert för vissa:)

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


[III]
2013-12-21 14:25
#4

Att jobba natt är krävande i längden. Har snart jobbat 1 år enbart nätter. 18-06 alltså 12 timmars ( Jobbar som Rond Väktare )

I början är det rätt nice, men det tär lite, bara det att umgås med familjen och vänner. Dom jobbar alla dag, alla jag känner förutom jag och maken, vi jobbar nätter.

Jag vill faktisk byta till sommaren, är rätt trött på att jobba natt för att det förstör dagarna till slut. Maken har fått nytt jobb och jag ska börja jobba som Ordningsvakt. Så till sommaren blir det nog att jobba dag.

( Det är inget problem med att hålla sig vaken m,m. det är bara det att alla andra jobbar dag i vår närhet)

Upp till toppen
Annons: