Annons:
Etikett11-praktik
Läst 1728 ggr
Heidi
2013-11-19 14:25

Söker du praktikplats?

Vi på Vimeddjur erbjuder en praktikplats för dig som älskar djur och har datavana. Läs mer här!

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Nosen
2013-11-19 18:35
#1

Krävs det inte att man har en handledare som går bredvid när man har praktik? Hur kan då arbetsplatsen vara delvis hemma?

Undrar bara 🙂

Åsa S
2013-11-20 08:54
#2

Nej det där skulle ju inte godkännas av nån som placerar folk på praktik, en praktikant ska ha en handledare och ska följa nån på en arbetsplats för att lära sig om vad yrket innebär. Hemmarbete lär inte godkännas.

Tror mera ni bör skriva ni söker en volontär eller extrajobbare. Det är fult försöka utnyttja en gratis praktikant till något man nog borde betala för, en volontär är annorlunda för där väljer man själv att jobba gratis ifall det är något man känner gör nytta ett sätt att ex. idka välgörenhet ifall man har behov av det.

Anniehog
2013-11-20 11:22
#3

Jobbar du på arbetsförmedling Åsa S??? 

Jag arbetar på ett företag där jag började som praktikant och är numera anställd. Jag hade också praktikdagar då jag ibland jobbade hemma men med handledning via skype. Det passade mig väldigt bra då jag har fibromyalgi och inte klarar av ta mig i väg vissa dagar. Min handläggare på arbetsförmedlingen tyckte detta passade mig väldigt bra. Du kanske inte ska vara så snabb och döma !

Nosen
2013-11-21 14:06
#4

#3 Jag trodde att praktik innebar att man fick LÄRA SIG hur arbetet går till och prova på med hjälp av en handledare. Alltså att man inte på något vis ska fylla en position utan snarare stå utöver de andra. Gå vid sidan av liksom.. Ensamarbete, då går man inte bredvid utan då fyller man ju en funktion som en som arbetar?

Men det kanske är olika från fall till fall? 🙂

Upp till toppen
Annons: