Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1637 ggr
Sparklingponi
2013-11-15 21:58

Piercing

Hej! 

Finns säkert många trådar om piercingar på jobb, men tänkte ställa en personlig fråga om detta.

Jag har jobbat i hemtjänsten sen Juli månad och har hela tiden dolt min septumpiercing när jag går till jobbet. (genom att inte ha i något smycke) 

Men nu undrar jag om det är nödvändigt? Jag jobbar alltså med äldre människor med sjukdom och andra besvär. 

Enligt chefen så borde jag inte ta några nya på grund av infektionsrisken, annars verkar det okej?

Vad tror ni om detta?

Annons:
-Idaoh-
2013-11-16 08:16
#1

De ska nog inte va några problem , jag hade i min monroe piercing hela tiden när jag jobbade som personlig assistent :)

undvik dock "ko ring" då de finns risk för att nån kanske fastnar med finger å sliter (man vet aldrig) . =)

Sparklingponi
2013-11-16 10:51
#2

Aj det låter hemskt :( 
Tack för svaret :)

Honestyisdead
2013-11-18 14:16
#3

Det beror het på om företaget har några regler kring det eller inte. en del arbetsplatser tillåter inte piercingar, andra gör det.

Själv hade jag inte haft det vid jobb med barn eller äldre eftersom risken för att den blir utsliten finns ;)

ilenna90
2013-11-18 14:17
#4

överlag känns det som att man blir mest accepterad för sitt utseende när man är assistent, det reagerar jag ofta på! Om det är någon med cool hårfärg eller som ser alternativ ut med klädstil, piercingar osv. så är dom allt som oftast assistenter. Tycker det är sjukt dåligt att det inte kan vara så på fler ställen! Förstår verkligen inte varför alla ska se ut som några slags robotkopior där alla ska se lika 'tråkiga' och 'normala' ut -.- 

inte för att det var något direkt svar på din fråga TS haha ;D

[Olärd]
2013-11-19 22:12
#5

Det är beroende på yrke tycker jag.

När jag jobbade på kontor så döljde jag min piercing med retainer men hade jag jobbat på samma företag fast som lastbilsmekaniker så hade jag haft ett vanligt smycke och när jag har jobbat inom säsongsarbete (utomhusarbete röjning av sly osv) så har jag inte döljt den, det handlar mer om mentaliteten..

Upp till toppen
Annons: