Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1677 ggr
[MajaWrangstadh]
11/8/13, 7:19 PM

Jobba i butik?

Hur lätt är det att få jobb i butik (kläd/hem etc) utan erfarenhet? Göteborg.

Annons:
Nosen
11/11/13, 9:44 PM
#1

Tror de går mycket efter personlighet eftersom man är ansiktet utåt. Kassa, rutiner och sådant kan man lära sig snabbt :)

Så bara att söka på! :)

Nackdelen är väl att det är MÅNGA som söker.

ilenna90
11/18/13, 2:20 PM
#2

Har man väl chansen att komma in och gör ett bra jobb så tror jag inte erfarenhet eller utbildning spelar så stor roll, det är väl mer som #1 säger att det är många som söker. Och väljer chefen då mellan en tjej som kanske gått handel och dessutom jobbat i butik tidigare, och en tjej som gått en annan linje och inte jobbat i butik så är kanske chansen/risken större att chefen väljer den förstnämnda tyvärr. Fast jag vet inte, det kan säkert vara annat som spelar roll också =)

jag ordnade praktik genom arbetsförmedlingen (såklart utan deras hjälp eftersom man aldrig får någon hjälp ifrån dom) och efter den perioden så fick jag anställning som extrapersonal/vikarie och stannade i flera år. Och jag hade varken gått handel eller varit i butik tidigare. :)

[Olärd]
11/19/13, 10:09 PM
#3

Öht är just handelsbranschen svår att komma in i just nu, men för all del, fördelaktigt yttre på en klädbutik med glatt humör gör mycket!

Upp till toppen
Annons: