Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1495 ggr
[MajaWrangstadh]
11/6/13, 9:02 PM

Vad kan jag söka för jobb?

Jag har inte bott i Sverige sedan jag var 15 så jag har inte riktigt koll på hur det fungerar med att söka extrajobb.

Jag är 20 år gammal, talar flytande svenska, engelska och en del tyska. Färdig gymnasieutbildning och studerar på universitetet. Jag har tidigare jobbat som fotograf, bartenderassistent, servitris, barnvakt, och jag har praktiserat på läkemedelsföretag och inom media (foto, film och sociala medier). Är även hästkunnig och duktig inom IT etc.

Om jag söker efter ett deltidsjobb i Göteborg, vad kan jag söka? Butik? Restaurang? Café? Något annat? Hur mycket erfarenhet behövs för de olika alternativen? 

Hur många timmar i veckan jobbar man vanligen när man jobbar deltid? Är det max 8 timmar per dag eller kan det vara mer än så (typ som 12 här i England om man jobbar på restaurang)? 

Och hur går jag tillväga för att söka, över internet eller går jag dit personligen? etc.

Många frågor, hoppas någon har bättre koll än mig! Tack. :)

http://majaelsas.blogg.se

Annons:
missemel
11/7/13, 10:12 PM
#1

Jag har sökt jätte många jobb och tycker det är helt värdelöst för man får ju aldrig något! Jag skulle vilja säga att ringa eller gå dit är bäst! Tänk dig att du har en butik och vill ha personal. Lägger du ut en annons så kommer ju flera tusen att söka och du måste gå igenom allt. Men kommer någon in med sitt CV eller ringer så blir det genast mycket lättare för dem plus att man sticker ut en del också! :D

fidojunior
11/8/13, 6:45 PM
#2

Du kan söka vilka arbeten som helst nästan, det värsta är att du får ett nej bara. Men som extra jobb brukar det vara vanligt med lagerjobb, inom vården, läxhjälp, affär, kundtjänst, telefonförsäljare, servitris m.m. Titta in på arbetsförmedlingens Platsbank, där har de jobbannonser. 

Testa att ringa företagen, gå dit direkt eller maila. Testa lite olika helt enkelt. Jag fick jobb via en annons som jag hade sökt så det är inte omöjligt på det sättet heller. 

Hur gjorde du när du fick jobb innan?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: