Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 3953 ggr
Hildgrim
2013-10-26 15:58

CV och frilansarbete?

Sitter och funderar över hur jag ska redovisa mina frilandsarbeten (har eget företag) i mitt CV. Småjobb känns dumt att ta upp men alla större projekt som varat från några månader upp till flera år tycker jag är relevant att nämna.

Sedan tidigare har jag delat upp mitt CV i dessa kategorier:
Livserfarenhet
Utbildning
Fristående kurser

Under livserfarenhet har jag tagit upp både arbete, praktik och volontärarbete.

Jag funderar på att lägga mina mina frilansprojekt under livserfarenhet på samma sätt som mina vanliga anställningar men skriva att jag jobbat som frilansare.

Jag känner att ifall jag ska göra en helt ny kategori med bara frilansarbeten (det rör sig om 2-3 stycken som är värda att ta upp) så måste jag även dela upp resten. Så att det blir "anställningar", "frilansarbeten" "praktik", "övrigt", "utbildning" och "fristående kurser". Blir så många rubriker då. Ev att jag kan slå ihop dom två sistnämnda men det blir ändå mycket tycker jag.

Hur tycker du jag ska göra?

Annons:
[Hen]
2013-10-26 16:06
#1

Jag frilansar och jag har helt enkelt mitt frilansande listat bland mina anställningar, dvs med startår osv, yrkestitel/titlar (jag frilansar som tre yrken inom min bransch så jag skriver alla på samma rad)… istället för arbetsgivare står det frilans/egen företagare. Under denna rubrik sammanfattar och exemplifierar jag mitt frilansande. Hittills har detta funkat mkt bra. :)

Hildgrim
2013-10-26 16:15
#2

Okej vad bra. :) Tack för svaret.

Upp till toppen
Annons: