Annons:
Etikett04-yrken
Läst 1741 ggr
SweetBumbi
10/6/13, 12:45 AM

Bilplåtslagare och lackerare

Vet inte om detta är rätt tråd att skriva detta på men jag behöver hjälp.

Jag håller på med en hemläxa där jag ska svara på några frågor om bilplåtslagare och lackerare och jag undrar om det är någon som kan svara tydligt på dessa frågor så att 1:a års elever på gymnasium förstår så helst inga ''avancerade'' ord :)
Detta ska vara klart på Måndag!

1. Är man som företag inom bilplåtslageri/lackering beroende av andra branscher? Hur och varför?
2. Hur blir man plåtslagare/lackerare? Vad behövs det för utbildning?
**3. Vad är viktigt att tänka på innan man väljer nåt av dessa yrken?
**4. Vad ingår det för arbetsuppgifter som bilplåtslagare/lackerare?
**5. Vad för behörighetskrav gäller det om man ska få jobb som bilplåtslagare eller lackerare?
**6. Vilka krav på säkerhet, miljö och kvalitet finns det inom dessa jobb?
**7. Finns det jobb som lackerare/bilplåtslagare? Vad för arbetstider har man och hur är lönerna?
**

Annons:
Halvdansken
10/6/13, 11:58 AM
#1

Så har du hela dagen på dig. Tycker det är lite slappt av dig att förvänta att andra ska göra dina hemläxor, och dessutom komma med krav på formulering osv.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

SweetBumbi
10/6/13, 4:19 PM
#2

#1 Jag förväntar inte att andra ska göra min hemläxa så där har du fel och jag kommer inte med krav på formulering heller. Jag frågade om någon kunde svara på frågorna och om det är en eller två eller alla spelar ingen roll.
Jag behöver svar på frågorna och det är det jag har fått som läxa för jag ska sedan göra en Powerpoint föreläsning inom detta ämne.
Så detta har ingenting med att jag är lat, jag ska fråga dessa frågor till folk som jobbar inom bilplåtsreperationer och lackering och jag trodde att det fanns nån som jobbade inom sånt här.

Halvdansken
10/6/13, 5:57 PM
#3

"…  jag ska fråga dessa frågor till folk som jobbar inom bilplåtsreperationer och lackering och jag trodde att det fanns nån som jobbade inom sånt här."
Det skrev du inget om i ditt första inlägg.

Dessutom skrev du "på dessa frågor ". Vilket betyder "alla" frågorna, inte "någon av dem".

Krav på formulering har du visst det, det står "…kan svara tydligt på dessa frågor så att 1:a års elever på gymnasium förstår så helst inga ''avancerade'' ord".

Nå hur går det? Du skulle kanske börjat lite tidigare?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

SweetBumbi
10/6/13, 6:18 PM
#4

#3 jag skrev kan inte ska, det är två olika saker sen skrev jag också helst inte att det måste vara oavancerade ord.

Det går bra, snart klar faktiskt, fick uppgiften i fredags så inte haft så lång tid på mig.

Sen vill jag bara ha annan info än den jag hittat och skrivit.

Upp till toppen
Annons: