Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1576 ggr
[lillalollo]
2013-10-01 19:58

Svårigheter med att finna jobb

Ja, vem har inte det tänker ni. Jo de som har en bra utbildning.

Jag har adhd och samt betalningsanmärkningar = lönlöst att finna jobb.

Jag vet inte vilka jobb jag kan söka. Där de inte bryr sig om betalningskulderna. Jag är hos kronofogden MEN skulden är så liten att jag betalar valfritt belopp i månaden och de går ej in och drar på lönen. Som många arbetsgivare ej gillar. Jag har mina svårigheter vilket gör att jag måste jobba dagtid. Jag kan inte jobba tidiga mornar pågrund av mina sömnproblem. 

Jag är väldigt bra arbetskraft annars. Social , trevlig och noggrann m.m. Men det spelar ju ingen roll känns det som för jag har betalningsanmärkningar. Jag har erfarenhet av receptionistyrket och butiksbirträdes rollen. Men dessa erfarenheter då det e just dessa penga och adimistrativa jobb där de är benhårda med dessa anmärkningar.

Så frågan är… vilka yrkeskategorier väljer man om man har anmärkningar, ej kan jobba tidiga mornar, söker heltid, ej har en utbildning …eller körkort?

Annons:
Halvdansken
2013-10-02 12:49
#1

Att man har betalningsanmärkningar ska väl inte påverka möjligheterna till jobb? Det är väl inget man måste berätta ens?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Nosen
2013-10-02 18:36
#2

Bar och restaurang, nattstäd, är något som pluppar upp i mitt huvud om man tänker på arbetstiderna..

[lillalollo]
2013-10-02 21:11
#3

det finns många företag som tar kreditupplysning speciellt om du ska hantera ekonomi.

Halvdansken
2013-10-02 22:04
#4

Ja, men ska du hantera ekonomi då?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[lillalollo]
2013-10-04 22:34
#5

de flesta jobb jag hittat innefattar det ja.

ettlitetalias
2013-10-08 10:40
#6

Personlig assistent?
Jobb inom restaurang eller bespisning?
Butiksbiträde (inte kassa)?

Annons:
Upp till toppen
Annons: