Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 1203 ggr
höstväder
9/29/13, 10:47 AM

Är det värt att gå teaterlinjen

Ångest, panik - panikångest nästan. Jag går första året på gymnasiet, linjen teater. Jag verkligen älskar min klass och stämningen på skolan. Men däremot känner jag inte riktigt att jag lär mig så mycket som jag hade önskat. Hälften av lektionerna är teater, vilket kan bli tråkigt eftersom att jag även älskar plugg. Jag hade velat bli skådis, men vet inte om det är värt det? Och dessutom finns det andra vägar än just teatern… Är det någon annan som går/gått teaterlinjen? Jag är rädd för att inte få jobb i framtiden & att inte få den utbildning jag behöver. Älskar teatern, men det kanske blir bäst för mig att byta till typ samhäll eller ekonomi?

Annons:
The_snow_falls
9/30/13, 8:57 PM
#1

Idag kan du komma in på många vidareutbildningar även om du har en speciell inriktning på gymnasiet. Vill du bli läkare eller arkitekt kanske du ska tänka på, men om annat är det viktigare att du trivs med din utbildning du läser och får bra betyg i den :)

fidojunior
9/30/13, 11:37 PM
#2

Se till att välja matte B eller vad den nu heter (2a/b?) om det inte ingår. Om du skulle vilja läsa vidare senare så är det oftast den som är som minsta behörighet. Välj dina extra val smart, då kan du gå kvar på den linjen.

Jag gick omvårdnad och valde bl.a. matte B och naturkunskap B som extra, hade jag inte gjort det hade jag inte haft behörighet till den utbildningen som jag går nu och även många andra.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: