Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 1662 ggr
[PuffBuck]
2013-09-21 03:12

Arbetssugen!

Hejsan! Jag är en 17 år gammal tjej bosatt i Karlstad, Värmland. Jag känner att jag har alldeles för lite att göra efter skolan, under helger och lov.

Under veckorna 40-42 ska jag ha praktik på 2-3 platser, men eftersom konkurrensen har varit stenhård har det varit svårt att hitta plats. Därmed kommer jag istället antagligen att ha praktiken under något lov framöver. Jag är alltså ledig de veckorna och har då full möjlighet att ex. passa djur. Hör av dig om jobbförslag! Kanske har du även egen produktion eller uppfödning att erbjuda plats på eller kontakter att dela med dig av? Det skulle uppskattas oerhört!

Jag har alltid haft goda kunskaper om de flesta djurslag och breddar denna ytterligare då jag läser mitt andra år djurvård på Lillerudsgymnasiet. Där har jag jobbat med kor och grisar i produktionen, lärt mig massor om sällskapsdjur och fått jobba en hel del med övriga lantbruksdjur och reptiler på djurparken Mariebergsskogen.

Jag har under mitt liv haft kontakt med en hel del djurslag och jag har själv ägt katt ända fram till ett par månader sedan. Jag har två egna marsvin som jag haft i snart 3 år och jag har även grundligt tagit hand om ödlor och gerbiler som syskonen ägt. Gnagare har jag goda kunskaper om medan hundar är något jag endast har grundligare kunskaper om, men jag är väldigt intresserad av att lära mig mer! Jag har även ganska bra koll på höns.

Anledningen till det här inlägget är att jag helt enkelt vill hitta ett arbete med djur, om det så "bara" är mjölkning eller helgarbete. Detta är guld värt! Tack för att du läste! Jag hoppas att du finner något intresse i detta! Undrar du något, skicka iväg ett PM eller fråga på här 🙂

MVH PuffBuck

Annons:
[ElisabethYL]
2013-09-21 03:16
#1

Om det är praktik du är ute efter för arbetslivserfarenhet så finns det ju ett antal travtränare på Färjestad som skulle bli glada åt hjälp, men om det är med betalning du är ute efter så har jag personligen dåligt med kontakter…

Sen finns det väl ett hunddagis där också? Kanske minns fel… 🤔Har ju inte gått i skolan på några år nu 🤪

[ElisabethYL]
2013-09-21 03:17
#2

Förresten, gick själv på Lillerud och tog studenten 2004😉

[PuffBuck]
2013-09-21 03:21
#3

#1 och #2 Tyvärr så får man inte ha praktik med häst nu i 2:an och hunddagiset var det redan fullt på när jag ringde 😕

Coolt att du också gått där, Vilken linje??😃

[ElisabethYL]
2013-09-21 03:31
#4

#3 Jag gick trav (Carl-Erik var travläraren då), tänkte gå ridning men det blev trav pga ryggen och knäna men att jag ändå ville gå häst.

Idag jobbar jag (månaden ut) inom industrilackering men har tänkt att byta till handel om jag får något jobb inom det… Men har även jobbat som travlärling, au pair, svetsare, vaktmästare (korttidsvikariat) samt läst på Geijerskolan och Karlstads universitet. Bor inte så långt ifrån dig heller.. (Säffle innerstad)

Då kan jag nog inte komma på något förslag på jobb/praktik just nu, men återkommer om jag får någon idé 😉

[PuffBuck]
2013-09-21 09:21
#5

#4 Du har gjort en hel del, hör jag! Jag själv har provat på trav och det är riktigt kul 😃

Flera i klassen bor i Säffle och de bor på skolan som de flesta 🙂 

Det uppskattas väldigt mycket, tack på förhand 🌺

Upp till toppen
Annons: