Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 1465 ggr
Shalin
9/7/13, 7:06 PM

Jag behöver hjälp!

Hejsan.

Det är så att jag jobbar med hemservice. Men min kropp klarar inte av det. Sedan i slutet av november förra året har jag fått ryggproblem. Senare kom även problem med händer och handleder vilket är de allra vanligaste skadorna i detta jobbet. Har jobbat där 2,5 år nu.

Jag trivs väldigt bra trots den ganska dåliga lönen med tanke på vad man gör. Hjälper de gamla och svaga. Jag har precis börjat träna för att ryggen ska bli bättre. Men jag tror tyvärr att jag ändå inte kommer klara av det i slutändan. Det är väldigt slitsamt för kroppen. Mycket mer än man tror. 

Jag har djurvårdarutbildning och skulle helst vilja jobba i djuraffär. Jag sökte till olika djuraffärer för mer än  3 år sedan och tänkte att jag nu kan komma med ny förbättrad ansökan samt med mycket bättre självförtroende. Funderar även på om man skulle göra en video ansökan? Vad tror ni dom skulle tycka om det? Inte för lång givetvis. Så kort och informativ som möjligt. 

Jag har nu även läst att det är viktigast att ha med utbildning, jobb erfarenheter och praktik i sitt cv. Jag hade tyvärr personliga egenskaper nästan högst upp i mitt cv. Har ändrat nu och frågar familj, vänner och ska även fråga arbetsförmedlingen om tips angående mitt cv. Bättre formuleringar och sådant. 

Men vad tror ni jag annars ska ta om jag nu INTE för i en djuraffär? Finns tyvärr mest städjobb. Jag har INTE någon vidare lust att plugga vidare. Finns det några jobb där ute som inte kräver utbildning, körkort eller sliter för mycket på kroppen?

Tack på förhand. Ursäkta det blev så långt…


Annons:
malowi
9/11/13, 10:57 AM
#1

Ta med en bunt cv, ge dig ut till företag där du kan tänka dig jobba. Kläd/mataffärer,  kan det vara något? Be att få lämna in ditt cv trots att de kanske inte söker någon för tillfället. Man vet ju aldrig vad som händer, plötsligt kanske någon måste sjukskriva sig, vara mammaledig, eller säger upp sig, och då kanske du är just den de söker. Lycka till!

[Moa-]
9/11/13, 11:13 AM
#2

Jag säger tvärt om, skriv en specifik ansökan till varje tjänst som du är intresserad av, där du helt och fullt utgår ifrån den aktuella tjänsten och det aktuella företaget. Det är det som är mest effektivt och sticker ut, mängdansökningar sorteras ofta bort direkt. Tala om vad du kan göra för just deras företag, det är som regel nyckeln.

Shalin
9/13/13, 11:57 AM
#3

Tack så väldigt mycket för era svar. Det är nog det jag får göra. Gå ut och lämna cv:n till olika företag. Mycket bra idé att göra ansökan som är specifik. Det ska jag absolut göra till djuraffär, men är förstås bra till andra butiker med. 

Tack igen :D


Upp till toppen
Annons: