Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2160 ggr
[Nalle-]
8/10/13, 11:14 AM

Vad ska jag jobba med?

Jag har verkligen ingen aning alls om vad jag vill jobba med. Gick ut gymnasiet i våras (läste media) och läser en distanskurs på en termin i filosofi nu i höst. Sen är tanken att jag ska söka jobb i vår, som vad som helst egentligen, men sedan skulle jag vilja utbilda mig till någonting som jag verkligen vill göra. Frågan är ju då - vad??

Gick som sagt media på gymnasiet, men känner inte längre att det är någonting som jag vill hålla på med. Gillar att skriva, men journalistyrket verkar så stressigt och oförutsägbart. Vill inte alls försörja mig genom att skriva notiser hela dagarna… Fotografera är kul, men det känns dödsdömt. Djur är min största passion i livet (främst hund) - men jag är allergisk. Inte jättemycket, men är orolig för att allergin skulle bli värre om jag arbetade med djur hela dagarna. 

Som person skulle jag beskriva mig som trevlig, kort och gott. Gillar människor men tycker det är rätt jobbigt att bemöta folk hela dagarna (har extrajobb i butik för tillfället, jag trivs men känner att det inte är något som jag vill hålla på med i längden). Vill gärna ha det lugnt omkring mig och jag hatar stress. 

Spontant - någon som har en tanke på vad som skulle passa mig? För själv har jag verkligen ingen aning.

Annons:
[Deleted Account]
8/18/13, 3:27 AM
#1

Du låter väldigt självständig och kreativ, jag tycker du ska sikta på kulturella saker som evenemang personal, författare eller inom nåt förlag. Vad tycker du?

Upp till toppen
Annons: