Annons:
Etikett05-arbetsförmedlingen
Läst 2943 ggr
Jess89
7/30/13, 2:13 PM

Ny jobbcoach?

Hej!

Har nyligen gjort min slutredovisning till AF efter att ha varit hos jobbcoach i 6 månader. Jobbcoachen tyckte att jag återigen skulle skaffa en jobbcoach i 3 månader. Visst har jag fått ut en del positivt av att gå hos jobbcoach men 3 månader till, nej tack!

Vad säger ni andra om att ha jobbcoach efter jobbcoach?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Åsa S
7/30/13, 2:22 PM
#1

Aldrig kommit så långt att jag behövt någon men är man arbetslös kan det ju vara bra få all hjälp man kan få + jag gissar att olika jobbcoacher även är olika, en ny jobbcoach kanske har andra tips och hjälp än den du gått till.

Jess89
7/30/13, 2:25 PM
#2

Absolut är de olika, och har haft två stycken jobbcoacher under de här 6 månaderna.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
8/30/13, 10:02 PM
#3

Ekonomiska förutsättningar spelar en avgörande roll i om du kan beviljas en till period med jobbcoach eller inte. Oavsett ja eller nej kan jag tycka att två coacher á 3 månader på ett halvår i sig borde ha gett tillräckligt stöd i ditt arbetssökande.

En till coachperiod är troligen inte lösningen för dig. Å andra sidan vet vi aldrig bakom vilket hörn arbetsgivaren gömmer sig.

Lycka till!

Vänligen,

Thomas

Jess89
8/30/13, 11:46 PM
#4

#3 Javisst fick jag ut en massa av att gå hos jobbcoach. Men känner att jag behöver göra annat istället för att gå tillbaka till en jobbcoach. Därför anmälde jag mitt intresse för en utbildning, som känns bättre. Efter avslutad utbildning kan jag söka fler jobb och ökar mina chanser att få ett jobb.

Ett besök på utbildningen är inbokad, det återstår och se vad som sedan händer. 🙂Håller tummarna för att komma in på utbildningen. Givetvis kan jag gå till jobbcoach efter utbildningen om det skulle behövas.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
8/30/13, 11:55 PM
#5

Håller tummarna för att du blir antagen utbildningen. Är den anordnad av Arbetsförmedlingen eller är det en reguljär utbildning?

Vänligen,

Thomas

Jess89
8/31/13, 12:02 AM
#6

#5 Det är en utbildning via arbetsförmedlingen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Thomthom
8/31/13, 12:56 AM
#7

Ok. Lycka till :)

Hör gärna av dig och berätta om hur utbildningen är.

Vänligen,

Thomas

Jess89
8/31/13, 5:31 PM
#8

#7 Tack! Har en bekant som går en av deras utbildningar och vad jag har förstått så trivs personen. Så det blir säkert bra! Återkommer och berättar hur jag tycker att det är. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

deeman
9/1/13, 1:23 PM
#9

Dock vill jag göra dig medveten om att AF's utbildningar väger inte särskilt tungt. Varför inte gå någon utbildning utan AF:s inblandning.
Finns ju massor av GY -kurser och program på NTI, Miroi, Modina osv.

Medan du är ung - läs upp till behörighet för HS och bygg vidare på det, då har du bra förutsättningar framför dig.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Jess89
9/1/13, 2:08 PM
#10

#9 Jag är behörig till högskolan och har sökt, men utan positivt resultat. Jag har kollat runt på alla möjliga utbildningar jag vill gå, nu har terminen startat och jag har ej fått någon plats.
Jag kan inte heller läsa på gymnasienivå eftersom att jag redan har utnyttjat alla mina veckor hos CSN. Dessutom har jag fullständiga betyg så inga undantag kan göras.

Jag har sökt flera utbildningar 2 år i rad men ej kommit in. Som jag tror beror på att jag inte har någon erfarenhet, som också är svårt att få när man inte kommer in någon stans.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
9/1/13, 4:20 PM
#11

AF sysslar med arbetsmarknadsutbildningar, vilka upphandlas efter rådande behov på arbetsmarknaden. Finns för och nackdelar precis som i allt annat.

Jag har en nära vän som gått utbildning via AF och efter praktikperioden fick anställning. Hon är nöjd.

Tror det är farligt att generalisera.

Vänligen,

Thomas

Jess89
9/1/13, 5:01 PM
#12

Jag kommer i alla fall ge utbildningen en chans, och se vart det leder mig. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
9/1/13, 5:09 PM
#13

Håller tummarna för dig Jess :)

Vänligen,

Thomas

Annons:
Jess89
9/1/13, 5:10 PM
#14

#13 Tack! uppdaterar när jag vet mer om utbildning. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
9/1/13, 5:12 PM
#15

Ja gör det :) Vad är det för inriktning på utbildningen? Hur lång är den?

Vänligen,

Thomas

Jess89
9/1/13, 5:14 PM
#16

Jag har valt en lokalvårdsutbildning, om jag ska vara ärlig är jag osäker på hur lång den är. Får ta reda på hur den är.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
9/1/13, 5:31 PM
#18

Vad bra, och praktik ingår också läste jag. Hoppas du kan få anställning i samband med utbildningen, det vore ju kanon :)

Vänligen,

Thomas

Jess89
9/1/13, 6:01 PM
#19

Ja det vore kanon! 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Moa-]
9/1/13, 7:30 PM
#20

Jess89; skriv högskoleprovet, det förbättrar möjligheterna att antas till högskola/universitet. Vilka utbildningar har du sökt? Lärare mot yngre åldrar/förskolelärare bör du kunna komma in på? 

Vad söker du för arbeten? Jag tror inte att en jobbcoach hjälper dig om du redan testat. Jag anser att det gäller att ta sig ut och göra något oavsett vad, detta väger som regel tyngre än oavsett vad arbetsförmedlingen erbjuder.

Annons:
Jess89
9/8/13, 4:50 PM
#21

#20 Ledsen för sent svar, hade helt glömt att svara.

Jag anmälde mig faktiskt till att göra högskoleprovet idag.🙂
Jag har sökt lite olika utbildningar i år, men ej till lärare då jag inte känner något intresse för det. Visst vill jag ta hand om människor men inte på dagis eller i skolor. Jag vill plugga till psykolog, behandlingspedagog eller socionom. 

Jag söker: Servitris, personlig assistent, butiksbiträde och ja det mesta som inte kräver en massa erfarenhet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
9/8/13, 4:53 PM
#22

Uppdatering: Väntar fortfarande på att få ett beslut från AF angående utbildningen. Vi får se hur långt tid det tar, chefen ska återkomma i morgon så hoppas på goda nyheter. Enligt chefen lät det som att jag inte skulle till jobbcoach igen eftersom jag nyligen var där. Vi får se hur detta slutar!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
9/8/13, 6:33 PM
#23

Du har långsiktiga mål, det är bra.

Håller tummarna för att AFs utbildning kan vara ett delmål på vägen fram. Jag är fortfarande nyfiken på hur utbildningen kommer vara, så hör av dig och berätta ifall du blir antagen :)

Vänligen,

Thomas

Jess89
9/8/13, 6:44 PM
#24

#23 Mina mål har jag haft sedan någon gång under gymnasiet. Tyvärr har mina betyg och oerfarenhet hindrat mig. Ger man aldrig upp så når man till slut sitt mål.

Självklart uppdaterar jag om utbildningen när jag vet mer. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Thomthom
9/8/13, 6:53 PM
#25

Låter bra, hör av dig om du behöver stöd. Här eller via PM.

Vänligen,

Thomthom

Vänligen,

Thomas

Jess89
9/8/13, 7:11 PM
#26

#25 Tack, det ska jag!🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Jess89
9/16/13, 6:36 PM
#27

Äntligen har jag blivit kallad på ett studiebesök på utbildningen. 😃

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Upp till toppen
Annons: