Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 1851 ggr
[typellisch]
2013-07-08 18:22

Intervju snart!

Nästa tisdag har jag en arbetsintervju för personlig assistans! Jobbets tider passar bra in med min hunds dagistider (jag är s.k ensamstående 😎 Haha) och det lockar mig väldigt mycket att få jobba med människor! Har tidigare inte alls arbetat med människor i denna grad utan det är nytt för mig. Och att få ett jobb just nu är väldigt behövligt! Och det hela känns bara väldigt bra.
**
Har ni några tips på vad jag ska tänka på inför intervju och/eller kanske framtida jobbet?
**

Annons:
[Moa-]
2013-07-08 19:31
#1

Tips nummer 1, motivera inte varför du vill ha arbetet med din hunds dagistider… (Eller att du behöver ett arbete.) Annars var positiv, öppen, avläsande och sympatisk. Allt du säger om dig själv bör du kunna ge exempel på, när har du nyttjat detta och hur är detta till din fördel? Fundera över vilken typ av människa det är du skall vara assistent åt, hur kommer detta fungera och hur kan ni komplettera varandra? Är personen lugn/energisk/framåt etc, hur skall du förhålla dig till detta?

Varför vill du arbeta med människor? Vad är du bra på gällande människor?

[typellisch]
2013-07-08 20:01
#2

#1 Åh, tack för super-bra tips! Har inte alls tänkt på dessa frågor. :)

[Moa-]
2013-07-08 20:03
#3

Lycka till! Glömde jag visst att skriva… =)

Du får återkomma med hur det går för dig sedan!

[typellisch]
2013-07-08 20:04
#4

#3 Tack! 🙂 Ja, det ska jag absolut göra!

Mattiasjoh
2013-07-15 12:04
#5

Hej! Vad kul med anställningsintervju :)

Några tips:

1. För att minska stressen så ska du förbereda dig så noga du kan innan själva intervjun. Om du är väl förebredd så kommer du känna dig mer självsäker.

2. Gör ett pappersunderlag med frågor som du kan ställa till arbetsgivaren. Frågorna kan beröra arbetsuppgifter, ansvar, möjligheter eller om företaget.

3. Lyft fram konkreta exempel på motivation, social kompetens och din samarbetsförmåga. Berätta lite om vad som gör dig motiverad till att söka tjänsten osv.

Här är en bra sida med tips till din anställningsintervju som täcker in det mesta med CV och intervju.

Lycka till! :)

[typellisch]
2013-07-15 12:22
#6

#5 Tack 😃

Annons:
[typellisch]
2013-07-16 16:09
#7

Har varit hemma ett tag nu och landat och det känns fortfarande bra. :) Jag tyckte jag gjorde bra ifrån mig och både hon som intervjua och han som behöver assistens var trevliga och härliga människor!

[Moa-]
2013-07-16 17:10
#8

typellisch; vad kul! Då håller vi tummarna så får du meddela när du fått besked!

[typellisch]
2013-07-16 17:14
#9

#8 Tack så himla mycket! 😃

Upp till toppen
Annons: