Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1422 ggr
[Exotiiica]
5/5/13, 2:19 AM

Oblegatoriskt möte?

Hej! Jag är 15 och har fått ett sommarjobb via skolan inom äldre omsorgen. Jag fick reda på att vi (jag och dem andra som också fick jobbet+en lärare) ska ha ett obligatoriskt möte den 8 maj. Problemet är att jag verkligen inte kan just den dagen. Min fråga nu är: kan man ändra tiden? Eller är det verkligen ett "måste". Kan man alltså ändra toden och gå dit tidigare eller senare? Tackaam för svar MVH Exotiiica

Annons:
Åsa S
5/5/13, 7:33 AM
#1

Du måste prata med dem det är inget du kan fråga här om. Obligatoriskt möte brukar innebära att man MÅSTE gå dit men har man något giltigt skäl typ att man har en läkartid inplanerad, ska gå på begravning av nära anhörig el dyl. så brukar man ofta kunna komma på en lösning tillsammans. För jag gissar att det är nån från äldreboendet + skolan som är närvarande och ex. ska ge dig viktig information om jobbet men det borde ju gå att ordna så att du senare pratar med personen på äldreboendet så kan du ju få infon senare men som sagt prata med de ansvariga INNAN om att du inte kan komma på mötet.

[Moa-]
5/5/13, 12:35 PM
#2

Jag undrar lite hur du kunde komma på nu att du inte kan? Mitt i natten på en lördag 2 - 3 arbetsdagar innan mötet, ju tidigare man kommer med dylika saker, desto lättare brukar de gå att lösa…

Så mitt tips är ring på måndag morgon, var trevlig och ledsen och förklara varför detta är fullt omöjligt för dig att delta i, men att du gärna vill ha arbetet i sommar…

[Exotiiica]
5/5/13, 2:36 PM
#3

1, jag ska kontakta dem på måndag och se. Men tack för hjälpen!:) 2, jag fick reda på det på fredag och har gått runt och oroat mig så detta är anledningen till att jag har sökt hjälp kl2 på natten. :)

[Moa-]
5/5/13, 2:42 PM
#4

Exotiiica; det var märkligt kort framförhållning, dylika saker brukar planeras långt i förväg. Med den framförhållningen får de acceptera att inte alla kan…

[Exotiiica]
5/11/13, 12:48 PM
#5

4# Det har ordnat sig:) Tack för all hjälp!😃

Upp till toppen
Annons: