Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 3935 ggr
Lina Strindlund
4/2/13, 9:22 PM

Etologi- och Djurskyddsprogrammet?

Jag funderar på att läsa Etologi- och Djurskydds programmet.

Jag vill förändra synen på djur, öka kunskapen och ge djuren större rättigheter. Ffa livsmedelsproducerande djur, eftersom jag tycker det har det värst.

Undrar om etologi och djurskydd är den rätta linjen för mig? Har redan pluggat 4 terminer inom kost och sjukgymnastik, så NU vill jag VÄLJA RÄTT!

tacksam för tips o synpunkter!

MVH //Lina


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Annons:
[Moa-]
4/3/13, 4:22 PM
#1

Börja med att fundera på hur arbetsmarknaden ser ut, vad har du tänkt arbeta med? Vem skall anställa dig?

Kommer du att kompenseras för din utbildning lönemässigt?

Lina Strindlund
4/26/13, 12:40 AM
#2

bra tankar! :)


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

[Moa-]
4/26/13, 9:13 AM
#3

Det är tyvärr där det brister många gånger när man följer rådet att göra något man är intresserad av. Ja, det är toppen om det går, men att läsa 3-4 år och inse att du är tillbaka där du började då marknaden saknar efterfrågan är tråkigt. 

Förhoppningsvis hittar du ett sätt att kombinera de två! =)

Eliinn
5/2/13, 2:31 PM
#4

Ge inte upp de du brinner för och verkligen vill iallafall! :)

Jag funderade på att läsa etologi och djurskydd men då jag behöver plugga upp matte D, kemi B och Fysik A och arbetsmarknaden för utbildade zoologer är väldigt tunn (även fast den borde va större!) så har jag valt att inte söka…

Jag är bara 20 (fyller 21) så jag har ju några år kvar om jag skulle ångra mig men jag har ändå en djurutbildning på gymnaisienivå och har jobbat som djurskötare på både djurpark och gård under ca 2-3 år.

Just nu jobbar jag med nå helt annat än djur pga att det knappt finns nå djurjobb i nuläget…

Men om det är en sak som sitter djupt i mig så är det att jag aldrig tänker ge upp det jag verkligen brinner för, djuren och även jag vill förbättra syn och hantering av djur.
Jag ska bara jobba med djur på något sätt i framtiden, det är det jag är bäst på!
Så ge inte upp om du verkligen vill något! :)

Lycka till!

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Lina Strindlund
5/12/13, 9:21 PM
#5

Tack båda två! 🏆

Vad jobbar ni med nu då?

Jag tycker också det borde finnas FLER jobb FÖR och MED djur!! tex djurombudsmän i varje län/kommun, djurskyddsinspektörerna behöver bli fler. Djurskötarna borde vara fler, så de verkligen hinner ta hand om och SE varje djur. ❤️

Har jobbat som några mån "mjölkbonde", praktiserat på 4H, hunduppfödning, veterinär, jobbat som Personlig assistent (åt människa alltså) och med äldreomsorg, men brinner ju inte lika mkt för Människor så varför ska jag jobba med vård? Blir ju inte bra för dessa människor om jag inte vill jobba med vården av dem.

Jag funderar nu på att jobba med odling av grönsaker och frukt och bär… Det är något alla behöver, och rawfood blir ju större och större. ☝️

vårhälsning / soliga umeå


Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Upp till toppen
Annons: