Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 2122 ggr
Tintin82
3/25/13, 9:04 PM

Tider!!

Idag finns det så mycket arbetslösa människor så man ska vara tacksam över att ha jobb. Har jobbat inom restaurang sedan maj förra året och sedan november har jag varit å en ny restaurang. Jag har lönebidrag eftersom jag har en bokstavsdiagnos. Jobbar mellan 11-19 och just nu inga helger. Mitt problem är att jag börjar känna att jag vill ha nya tider. På kvällarna är jag inte hemma förrän 19.45 och jag känner att med dessa tider får jag inget liv utanför jobbet. Jag skulle vilja jobba mellan 9-17 men vill inte att det ska bli liv och jag kan jobba till 19 men int e varje kväll. Ska vänta ett tag innan jag tar upp det med min chef men förstår ni vad jag menar?

Annons:
[Moa-]
3/25/13, 9:36 PM
#1

De har troligen lagt schemat på det tider det har behov, har mycket svårt att se att du skulle kunna ändra tider. Vad gör de på en restaurang klockan nio? Har de någon verksamhet då de har behov av dig då?

Jag arbetade till 21:00 fyra dagar i veckan under en period, pendlade då dessutom drygt tre mil, men det var de tiderna som verksamheten bedrevs och behovet av personal fanns.

Tintin82
3/25/13, 10:26 PM
#2

Ja innan dom öppnar vid ca 9 tiden så görs mackor och liknande så att det kan öppna klockan 10. Men känner att när man kommer hem på kvällen så går jag ut med min lilla hund sedan blir det tv:n en stund innan jag lägger mig:) känns bara att mitt liv jag har inget liv utanför jobbet känns det som. Går upp 8.30 åker till jobbet två timmar senare och kommer hem tidigast 19.30. Känner att jag inte ska prata med min chef nu men kände du att du hade något liv utanför jobbet. Sedan är det mörkt när jag slutar också då blir man också ledsen. Nej fick jag välja skulle det bli 9-17 för när man slutar finns det tid för annat:)

[Moa-]
3/25/13, 10:39 PM
#3

Man får anpassa sig efter tiderna, man har helger att umgås med de som arbetar åtta till fem, många av mina vänner arbetade oregelbundet så ibland kunde man åka förbi dem på vägen hem och umgås en stund. Jag hade häst så upp tidigt så hann man med att rida på förmiddagen innan man sprang genom duschen och iväg till arbetet. Det går även att umgås med människor från arbetet.

Jag bytte en period arbetsplats för att få 8 - 17 tiderna, det var inte värt det då jag trivdes på det första arbetet och det finns ingen garanti att det man byter till är lika trevligt.

Mörker var det hela vintern oavsett om du slutar klockan 15 eller klockan 21, nu är det en kort övergångsperiod där det mörknar mellan 18 - 19, om en månad kommer det att vara ljust även senare.

Arbetar du heltid dag så är det i regel 8 - 17 som är tiderna, annars kommer du inte upp i 100 %.

martdat
3/26/13, 7:08 AM
#4

eftersom du har trygghetsansällning så tycker jag att du tar upp detta med din handläggare på af så kan ni tillsammans prata med din peronalansvarige. vet ju inte vad som står i ditt kontrakt men där ska så lite hur du behöver att arbetsgivarn anpassar sig efter dig. är dina diagnoser någon som gör att du tycker tiderna är extra jobbiga så ska ni ta upp detta. de har ju bidraget för att de ska kunna göra undantag utan att förlora pengar på dig.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: