Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 3919 ggr
iwannabecool
2013-02-09 12:57

Sommarjobb 13 år!!

Hej! Nu är det såhär att jag skulle vilja jobba i sommar och tjäna lite pengar. Jag är 13 år och jag har läst att man får sommarjobba då, dock ett visst antal timmar om dagen. 

Men till vilka jobb, vet ni någon som skulle ta emot en 13 (fyller 14 i augusti dock) tjej för sommar jobb? 

Och hur ska mitt "ansöknings"brev se ut?

Annons:
fidojunior
2013-02-09 15:05
#1

Sälja jordgubbar, dela ut reklam/tidningar, vara djurvakt (många reser under sommaren), rasta hundar är några som jag kommer på. Kanske kan du få arbeta i mataffär med att fylla på med varor och hjälpa kunder.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Storasyster4444
2013-02-16 21:02
#2

När jag var 13 år så hjälpte jag till på en gård med att rensa deras morotsland (åker) Det var ett härligt sommarjobb, inte så mycket betalt men skönt att vara utomhus.

Om du är intresserad av det så kan du höra med folk runt omkring dig, fråga dina kompisar i klassen om dom känner någon och så vidare.

På lantgårdar finns det många småsysslor som behöver göras under sommaren.

Mattiasjoh
2013-04-15 18:10
#3

Du kan som någon nämnde tidigare sälja jordgubbar eller plocka jordgubbar på en gård. Finns många grönsaksgårdar på sommaren som tar emot plockare för just morötter och potatis.

Googlade och hittade en bra artikel om sommarjobb inför denna sommar. Fanns lite bra tips och länkar om ansökningsbrev där också!

Upp till toppen
Annons: