Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 2260 ggr
qawqaw
12/5/12, 11:50 AM

Mina utbildningar är irrelevanta

Jag var naiv som tonåring och valde världens sämsta utbildning på gymnasiet (3års syslöjd), sen började jobba inom handelsbraschen/service och nu vill jag ut och jobba med administration. Jag vet att jag har kompetensen till viss del eftersom jag har varit anställd som receptionist/telefonist i 1 år men tjänsten upphör nu på grund av nerläggning.

Nu är det då dags att skriva CV igen och det känns så tråkigt att stolpa upp jobb och utbildningar som är irrelevanta för tjänsten så hur gör man då?

Annons:
martdat
12/18/12, 8:27 AM
#1

att ha en avslutad tre årig gymnasieutbildning är ett plus även om det inte är rätt inriktning. självklart ska du ha med det. och arbetslivserfarenhet även om det är annat arbete är bra mycket bättre än en lucka. du får pynta ditt personliga brev i stället om hur intreserad du är av administration.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

KallaMigMimmi
1/22/13, 1:36 PM
#2

Här är en till som gick tre år syslöjd och ville bli designer eller kanske i alla fall sylärare. men också sylärare behöver man mer utbildning till. Jag vet att man får räkna med mer utbildning innan man får jobb inom ett yrke. Men det är riktigt svårt att byta inriktning tycker jag. Sen den där matematiken som man missat för att man syde i stället.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

qawqaw
1/22/13, 3:26 PM
#3

Hahha vi kanske gick samma då, vi fick ingen matte b eller eng b.

KallaMigMimmi
1/22/13, 3:36 PM
#4

samma typ av utbildning iaf jag gick textil design i alingsås vi kunde välja matte och engeska B på fritt val jag klarade engelskan men matten kempar jag fortfarande med på komvux

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

qawqaw
1/22/13, 3:48 PM
#5

Ok, jag gick i sthlm och var ju kanon smart att välja spanska på det fria valet. Letar med ljus och lykta efter någon som har matte B som inte är 6 månader och som har flytande start.

KallaMigMimmi
1/24/13, 4:53 PM
#6

ok det jag har gjort är att jag läst på komvux (en skola med "vuxsenudbildningar) kanske inte heter det samma i stockholm men sök efter fristående kurser på gymnasienivå. och om du ska gör på distans behöver du ha lätt för matte och kunna göra hela kursen i stort sätt själv

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
qawqaw
1/25/13, 3:12 PM
#7

det heter samma i sthlm men nu har jag flyttat till alingsås och där missade jag ansökningsdagen med 2 dagar och jag vill inte läsa så långsamt som 20 veckor för matte b och naturkunskap b så nu letar jag andra lösningar.

Upp till toppen
Annons: