Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 6648 ggr
mollymay
10/27/12, 9:40 PM

Timlön som administratör?

Hej,

jag ska på en arbetsintervju om några dagar för tjänsten som administratör på ett privat företag.

Det är en deltidstjänst så jag ska komma med ett önskemål om timersättning men har inte så bra koll på vad som är rimligt?
Jag har ej arbetat som just administratör förut men har arbetat 5 år inom service och kundtjänst. Tjänsten beskrivs som att man är chefens "högra hand".

Vad kan man dra till med för timlön? :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Annons:
[Moa-]
10/29/12, 7:03 PM
#1

Ja, vad har du för utbildning? Var är det för kvalifikationer som krävs för tjänsten?

mollymay
10/29/12, 8:53 PM
#2

Jag pluggar företagsekonomi och kvalifikationer för tjänsten är visst kunnande inom marknadsföring, ekonomi och administration (allt detta ingår i min utbildning.)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

[Moa-]
10/29/12, 9:01 PM
#3

Företagsekonomi på vilken nivå? Hur länge har du läst och vad är din högsta avslutade utbildningsnivå?

mollymay
10/29/12, 9:52 PM
#4

Högskola, har inte avslutat någon nivå ännu utan det är pågående studier…

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

[Moa-]
10/29/12, 10:01 PM
#5

mollymay; men du har då gymnasiekompetens? Hur länge har du läst på högskola?

mollymay
10/29/12, 10:18 PM
#6

Gymnasiekompetens - ja. Högskola snart en termin av två :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Annons:
[Moa-]
10/30/12, 9:09 AM
#7

Du läser enstaka kurser i företagsekonomi nu alltså och inte ett program?

Jag skulle "kräva" en lön på mellan 110 kr och 120 kr beroende på övriga omständigheter och förmåner. Vad tycker du själv är rimligt?

Administrativa "enkla" uppdrag brukar tyvärr ej vara särkilt välbetalda. Arbete inom handel brukar som regel ge mer pengar tyvärr.

mollymay
10/30/12, 9:42 AM
#8