Annons:
Etikett07-anställningsintervju
Läst 6648 ggr
mollymay
10/27/12, 9:40 PM

Timlön som administratör?

Hej,

jag ska på en arbetsintervju om några dagar för tjänsten som administratör på ett privat företag.

Det är en deltidstjänst så jag ska komma med ett önskemål om timersättning men har inte så bra koll på vad som är rimligt?
Jag har ej arbetat som just administratör förut men har arbetat 5 år inom service och kundtjänst. Tjänsten beskrivs som att man är chefens "högra hand".

Vad kan man dra till med för timlön? :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Annons:
[Moa-]
10/29/12, 7:03 PM
#1

Ja, vad har du för utbildning? Var är det för kvalifikationer som krävs för tjänsten?

mollymay
10/29/12, 8:53 PM
#2

Jag pluggar företagsekonomi och kvalifikationer för tjänsten är visst kunnande inom marknadsföring, ekonomi och administration (allt detta ingår i min utbildning.)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

[Moa-]
10/29/12, 9:01 PM
#3

Företagsekonomi på vilken nivå? Hur länge har du läst och vad är din högsta avslutade utbildningsnivå?

mollymay
10/29/12, 9:52 PM
#4

Högskola, har inte avslutat någon nivå ännu utan det är pågående studier…

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

[Moa-]
10/29/12, 10:01 PM
#5

mollymay; men du har då gymnasiekompetens? Hur länge har du läst på högskola?

mollymay
10/29/12, 10:18 PM
#6

Gymnasiekompetens - ja. Högskola snart en termin av två :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Annons:
[Moa-]
10/30/12, 9:09 AM
#7

Du läser enstaka kurser i företagsekonomi nu alltså och inte ett program?

Jag skulle "kräva" en lön på mellan 110 kr och 120 kr beroende på övriga omständigheter och förmåner. Vad tycker du själv är rimligt?

Administrativa "enkla" uppdrag brukar tyvärr ej vara särkilt välbetalda. Arbete inom handel brukar som regel ge mer pengar tyvärr.

mollymay
10/30/12, 9:42 AM
#8

Ja precis det är en grundkurs i företagsekonomi med kurserna affärsredovisning och räkenskapsanalys, företagsekonomi, marknadsföring och organisation och organisering.

På mitt nuvarande jobb tjänar jag som minst 125 kr och som mest 250 kr så 110-120 känns inte ens som ett alternativ, tyvärr.

Men då vet jag, tack för dina svar!

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Åsa S
10/30/12, 2:09 PM
#9

Ibland kan det annars vara bra ta ett jobb trots dåligt betalt ifall det ingår arbetsuppgifter som kan vara bra att lära sig för ett kommande jobb i framtiden.

Har själv gått ner från 25000kr till 16000kr i månaden eftersom jag blev uppsagd pga arbetsbrist och var tvungen försöka tänka nytt och lyckades få ett föräldravik inom en annan bransch, har dock inte tänkt jobba i evighet på det nya jobbet men kommer få gå en hel del interna kurser mm. som kan hjälpa mig få ett bättre jobb på sikt, möjligheten till att lära mig nya saker som gör så jag får bredare kompetens på arbetsmarknaden väger upp till den låga lönen.

mollymay
10/30/12, 2:17 PM
#10

Jo så tänker jag också. Det är en bransch jag är intresserad av och jag kanske har möjlighet att arbeta på båda jobben samtidigt då båda tjänsterna är extra. Om jag bara ska tänka på timlönen kommer jag fastna i butiksjobbet tills jag går i pension ju.

Skönt att du lyckades hitta något annat när du blev varslad Åsa S! Så länge man klarar sig på lönen så är det ju okej och som du säger man får annat i utbyte. :)

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

[Moa-]
10/30/12, 3:21 PM
#11

mollymay; om du har ett arbete med den lönen varför sluta? Får jag fråga vad du arbetar med idag? (Jag räknar inte in OB, i timlönen, men om jag tolkar ditt inlägg till ÅsaS rätt så gör du det?)

Den lönen har jag tyvärr mycket svårt att se att du skulle få ett så pass okvalificerat arbete, om du ej har mycket för tjänsten relevanta erfarenheter då du möjligen kan pressa upp mot 125 kr, men det låter ganska tveksamt…

Hoppas att du hittar ett arbete som du blir nöjd med.

mollymay
10/30/12, 4:13 PM
#12

Jag slutar inte, och det är en deltidstjänst i butik.
Utan OB är det som sagt 125/h.

Saken är den att när jag såg jobbannonsen på den tjänst jag pratar om nu sökte jag enbart för att jag tyckte det lät som ett himla roligt jobb inom det jag vill göra. Den sökta tjänsten är extra på 16 h/veckan så tänkte att jag kunde ha båda jobben samtidigt som jag pluggar distans.

Men jag tänker inte "backa" och gå ner i lön bara för att jobbet verkar kul. Får se vad som sägs på intervjun på fredag. Tack!

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Upp till toppen
Annons: