Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3101 ggr
[Highonbluetomorrows]
9/27/12, 12:00 PM

SNABB FRÅGA - lämplig lön

Om ni jobbade som telefonintervjuare: vilken lön skulle ni anse lämplig?

Jag har inte erfarenhet, men flera års universitetsutbildning där intervjuande ingått. Ligger lägstalönen i facken på cirka 105-110 eller? (Jag är inte med i facket, men det ska ju vara liknande på de flesta ställen ändå)

Om en halvtimme ska jag på arbetsintervju :)

Annons:
[Moa-]
9/28/12, 4:41 PM
#1

Ja, ett helt okvalificerat arbete så som telefonintervjuare brukar ligga någonstans mellan 100 kr och 110 kr per timme, om det ej är kopplat till provision…

[Highonbluetomorrows]
9/28/12, 5:06 PM
#2

Det är inte helt okvalificerat i och för sig, då det krävde metodik eller statistik på universitetsnivå. Men lönen var lägre, och branschens minimun ligger på 86.

[Moa-]
9/28/12, 5:14 PM
#3

Är du säker på att de kräver universitetsutbildning, det är ej så att du endast råkar ha det? En lön under 100 kr per timma med ett arbete som fordrar universitetsutbildning skulle jag aldrig ens överväga, känner ingen som skulle göra det.

Däremot internutbildning i sälj-/intervjuteknik är något helt annat.

[Highonbluetomorrows]
9/28/12, 9:20 PM
#4

#3. Japp, det är ett krav.

Tur att du kan tacka nej till jobb. Alla kan inte det.

[Moa-]
9/28/12, 9:32 PM
#5

Annars får du löneförhandla, tror ej att de hittar någon med korrekt högskole-/universitetsutbildning som är villig att ta ett arbete för den lönen.

LaSadie
9/30/12, 3:06 PM
#6

Jag jobbar inom kundtjänst och har 120 kr/tim ink. semesterersättning. När jag jobbade som kundtjänst och innesäljare så hade jag ung. samma lön 120 men utan semesterersättning

Annons:
Halvdansken
10/1/12, 1:32 PM
#7

Vad är det för frågor ni ska ställa som kräver universitetsutbildning?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Torahzen]
10/24/12, 4:19 PM
#8

Hur har det gått?

Upp till toppen
Annons: