Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1594 ggr
[Surina]
2012-08-01 22:41

jobb som blev bra och nu värre..

Hej!

Efter lite problem på mitt jobb så kom jag in i det och allt gick bra! Men… så händer något som inte får hända, inget med jobbet att göra men… det har hänt en olycklig händelse i familjen som jag inte orkar berätta..

Så jag har upptäckt att jag inte fokuserar som jag skulle göra på jobbet vilket har gjort att jag kanske har gjort ett 7 000kr misstag… känns rikigt tufft… jag vet inte hur jag ska förklara det heller.. har inte berättat för någon på jobbet om det.. vill inte att de ska tro att jag hittar på några ursäkter… jag är bara inte stark nog att lägga det åt sidan.

Så någon som känner igen sig som vet hur man kan göra? Jag vill inte att de ska tro att jag inte har försökt att göra mitt bästa!! Jag vill ju att de ska tycka att jag gjorde ett bra jobb! Sen var det ju väldigt olyckligtvist att detta skulle hända sista veckan.

Annons:
Honestyisdead
2012-08-01 22:44
#1

Menar du att det saknas 7000kr?

[Surina]
2012-08-01 22:45
#2

#7

Nee men pga ett fel så vill kunden kanske lämna tillbaka sakerna som företaget tjänade 7000kr för vilket gör att vi då går 7000 - om kunden vill lämna tillbaka allt.

Honestyisdead
2012-08-01 22:48
#3

FAst att kunder lämnar tillbaka varor händer var dag.

Maja
2012-08-01 22:48
#4

Alla gör misstag på sin arbetsplats. En del misstag är mindre, andra är större. Det är inte konstigt med det. Nu vet jag inte vad du arbetar med eller vad det är för misstag som du eventuellt har gjort, men i de flesta fall är det bäst (och känns bäst efteråt - även om det är jobbigt innan) att berätta om saker som man är orolig för. I så fall menar jag tala om detta med din chef/ledare. Men eftersom jag inte vet vad det rör sig om så är det svårt att uttala sig om det.

"Sista veckan" skriver du. Ska du sluta? Eller är det sista veckan innan du går på semester? Eller vad menar du?

Så länge du i övrigt visar att du gör det som du ska göra så är det ingen fara om det sker lite misstag - det är som sagt mänskligt. Så har du arbetat på bra och presterat som du ska så ska det inte vara någon fara. :)

[Surina]
2012-08-01 22:49
#5

#3

Jo men det känns ju lite jobbigt då det var bara 1 liten skit sak.. Och jag ska fylla så pass stora skor känner jag… han som har semester är den som är bäst i sverige… Han har i stortsätt aldrig gjort nått fel på 5 år. Jag lyckas på 2 veckor..

Maja
2012-08-01 22:55
#6

Äh, det är någonting som man får räkna med när man anställer folk. ALLA kan göra fel. En del gör fel redan första dagen, andra gör inte fel förrän efter fem år. Det säger ingenting om vem som är bäst, vem som är sämst etc. :)

Om du är ny på din arbetsplats så har du rätt till en ordentlig upplärning av chef/kollega. Jag har anställt folk som har gjort fel och det är risker man tar, men det finns få fel som är så allvarliga att de ger några större konsekvenser. Om du arbetar på ett större företag är 7.000 kr en väldigt liten summa. :)

Annons:
Honestyisdead
2012-08-01 22:58
#7

Som Maja skriver kan ALLA göra fel. Speciellt när man är ny! Bara du är ärlig och berättar det så ska du se att det går bra.

Upp till toppen
Annons: