Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3054 ggr
[Hildegrim]
5/31/12, 4:18 PM

Hoppigt CV, dåligt?

Hur pass illa är det att ha ett hoppigt CV? Dvs att man har flera korta anställningar istället för ett/några långa? Jag föreställer mig att det inte ser bra ut och att arbetsgivaren ser det som något negativt att man inte klarat av att hålla sig kvar på ett och samma företag.

Jag blev klar med min utbildning förra sommaren. Fick senare jobb men blev uppsagd efter tre månader för att dom skulle dra ner på folk. Detta var mitt första "riktiga" jobb. Innan dess har jag bara haft sommar/extrajobb.

Efter att jag blivit uppsagt började sedan frilansa åt ett annat företag samt att jag fick en timanställning på ett städföretag.

Men jag trivs inte med städjobbet och det ger dåligt betalt så jag har börjat bli sugen på att försöka hitta något annat. Men om man leker med tanken på att jag faktiskt skulle hitta ett annat jobb nu under sommaren så skulle det innebära att jag jobbat hos fyra olika företag under ett år.

Men jag är orolig att det kommer bli svårare för mig att hitta jobb i framtiden. Det är kanske klokare att fortsätta städa så att jag varit där åtminstone ett år.

Annons:
martdat
6/3/12, 8:41 PM
#1

hoppa över att skriva vilka tidsperioder du arbetat på de olika företagen, skriv bara ATT du arbetat där, du ljuger ju inte ,sen får arbetsgivaren fråga vid en ev intervju om de vill,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Maja
8/1/12, 11:33 PM
#2

Njae, "hoppiga" CVn är ingen höjdare. Som rekryterare gillar man att se få, långa anställningar, men det beror ju mycket på vilken bransch det är, om du har arbetat som konsult osv.

Din bakgrund låter dock inte så farligt. Att bli uppsagd på grund av arbetsbrist kan inte du påverka. Du skulle ju kunna skriva att du har haft diverse "ströjobb" under tiden medan du söker arbete.

MouIIyo
8/11/12, 6:58 PM
#3

Nja. Jag tror inte det är så bra med ett hoppigt cv.

Jag har blandat mitt cv jätte mycket. Har lite löpande text, sen kommer min senaste anställning, sedan praktik, skolor ect ect.


Upp till toppen
Annons: