Annons:
Etikett20-off-topic-ot
Läst 3902 ggr
emmajensennn
2012-05-28 07:35

Sommarjobb?

Hejsan ;) Jo, jag söker sommar jobb i närheten av Ekenässjön i sommar. Jag vill hällst inte jobba för länge och inte varje dag. Jag gillar att baka, hålla på med djur, fotografera och teckna/måla :D Sen finns det mer saker jag gillar, men inte så "viktiga" ;) Skulle vara jätte bra om nån kunde fixa det åt mig ;)

You can't make a rainbow without a little rain

Annons:
Honestyisdead
2012-05-28 16:56
#1

Är det meningen att detta skulle vara en seriös jobbsökningannons?

emmajensennn
2012-05-28 17:13
#2

#1 Sommarjobb?

You can't make a rainbow without a little rain

Honestyisdead
2012-05-28 17:22
#3

Då kanske du skulle skriva lite mer allvarligt.

"Jag vill hällst inte jobba för länge och inte varje dag. Jag gillar att baka, hålla på med djur, fotografera och teckna/måla :D Sen finns det mer saker jag gillar, men inte så "viktiga" ;) Skulle vara jätte bra om nån kunde fixa det åt mig ;)"

Det får mig att känna att du inte är speciellt seriös i ditt jobbletande.

Vad du gillar är ju lite intressant, men vad kan du, vad har du gjort innan. Hur gammal är du?

Och att söka ett jobb men inte vilja jobba alla dagar eller många timmar ser inte alls bra ut.

emmajensennn
2012-05-28 17:45
#4

Ja, iochförssig… men det är det att mitt shettis sto ska även få föl om några dagar så jag måste ju lägga ner lite tid på det med ;) Behöv ju då pengar för att köpa saker till fölisen och mamman….

Mer fakta: Har praoat på Djurensvärld och dom tyckte jag skötte mig bra! Sedan har jag praoat i Djuvanär hon Anki Kvarnstrand, i mitt betyg så fick jag högsta betyget och hon sa det också att jag var jätte duktig på att sköta hästarna. Sedan praoade jag i ett café i vetlandas stadshus, fick bra betyg där och även dom sa att jag var duktig :) Jag är dock bara 15år, men kan ganska mycket ;) Jag har hållt på med djur (alla möjliga men mest häst,hund,kanin) sedan jag var 5 år :D

You can't make a rainbow without a little rain

[Hildegrim]
2012-05-28 20:06
#5

Dessutom är det väl lite väl sent att söka sommarjobb nu när sommaren i princip är här? Sådant bör man väl ta tag i i januari-februari?

Honestyisdead
2012-05-28 21:49
#6

#5 Jo, egentligen ska man ju vara ute i väldigt god tid för sommarjobb. Nu är ju sommaren redan här.

Annons:
fidojunior
2012-05-28 22:09
#7

Du kan ju testa att fråga på dem ställen som du har praoat på. Sälja jordgubbar eller dela ut tidningar/reklam kanske? Det brukar vara väldigt svårt att hitta sommarjobb i din ålder om man inte känner folk. Känner du kanske någon som behöver djurvakt, hjälp med djuren eller liknande?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

emmajensennn
2012-05-29 06:14
#8

#5-6   Vissa ger jobb ändå ;)

#7  Nää det gör jag inte :( Tyvärr

You can't make a rainbow without a little rain

Fridaaaa
2012-06-07 13:37
#9

För att få ett sommarjobb, måste du skriva mer seriöst, inte ta upp de negativa sakerna (t.ex inte skriva att man inte vill jobba så många dagar eller så länge osv).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emmajensennn
2012-06-12 10:55
#10

#9 har skrivit längre ner mer seriöst…

You can't make a rainbow without a little rain

Honestyisdead
2012-06-12 10:59
#11

#10 Fast det är redan förstört genom att ditt ursprungsinlägg ser ut som det gör.

Ett tips är att gå in på arbetsförmedlingens sida och kolla där hur man skriver en ansökan.

Fridaaaa
2012-06-12 15:00
#12

#10 Det hjälper inte nu, för ev arbetsgivare har redan läst ditt första inlägg i så fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fidojunior
2012-06-12 15:14
#13

Till nästa år får du vara ute i god tid och leta upp företag/ställen där du skulle vilja jobba och sedan skriva/ringa/gå till dem. Det är nog väldigt få som letar personal via sådana här sidor..

Titta in på den här sidan http://www.grannar.se/, där finns det en del annonser från att rasta hundar till att hjälpa till med fest. Du kan lägga in egen annons också men ta gärna hjälp av någon t.ex. förälder så texten blir mer seriös.

Tänk också på att om du verkligen vill ha ett arbete så ska du inte säga saker som att du inte vill arbeta länge osv. När jag var i din ålder satte jag och en kompis upp lappar om att vi kunde passa djur, handla osv. Fick napp av ett pensionärpar som behövde hjälp med hundrastning, kloklippning och handla mat.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Honestyisdead
2012-06-12 15:48
#14

Och man ska absolut inte skriva "Skulle vara jätte bra om nån kunde fixa det åt mig ;)"

Upp till toppen
Annons: