Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2893 ggr
marike
2012-04-28 15:09

Jobb i Karlstad - 16 år

Hej!

Jag har funderat lite på att ta ett sabbatsår istället för att börja mitt andra år på gymnasiet direkt. Eftersom jag verkligen inte vill gå helt sysslolös tänker jag i sådana fall att söka jobb, i Karlstads området. Jag bor inte i Karlstad i vanliga fall, men kommer göra det under det här året.

Det jag undrar är vilka ställen, förutom McDonalds, Max, Burger King osv, man kan söka i Karlstad?
Vad jag har sett har ganska många caféer 18 års gräns? Har inte så jätte stor koll på vad som finns i Karlstad förutom klädaffärer.

Kan tillägga att jag kommer fylla 17 det året, i slutet av november.

Tacksam för svar!
Mvh M

Annons:
martdat
2012-04-29 08:19
#1

har du redan uthärdat ett år så rekomenderar jag att du tänker om och samlar energi till att förtsätta skolan i stället, risken finns ju att det inte blir av annars, speciellt om du hittar jobb, o avslutad gymnasieutbildning är tyvärr viktigt för din framtid, ang jobb så har jag inga bra tipps,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

marike
2012-04-29 10:02
#2

Uthärdat ja, men det har också medfört skolk pga av att jag inte har orkat. Nej, den risken finns inte. Känner mig själv såpass väl, och jag vill gå klart gymnasiet. Men för tillfället funkar det inte.
Jag har nu 1 månads praktik (7 maj - 3 juni) så jag får ju ett litet break där, och sedan så hoppas jag faktiskt det räcker med sommarlovet för att vila upp mig. Men OM det inte gör det så tänker jag ta mig ett sabbatsår.

martdat
2012-04-30 09:06
#3

nä då låter det inge vidare. lycka till med jobb då.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Upp till toppen
Annons: