Annons:
Etikett12-jag-har-fått-jobb
Läst 2898 ggr
tvättäkta bybo
3/12/12, 10:00 PM

jobb, jobb och jobb :)

idag fick jag ett samtal, ett företag ville ha mig å jobba där, så imorn ska jag dit å prata lite :)

KUL när man blir erbjuden jobb utan att ens söka!

17 år är jag, känner att min jobbkarriär kommer bli bra om det fortsätter såhär! :)

Annons:
Stephanie
3/12/12, 10:04 PM
#1

Ja, det är lovande! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Highonbluetomorrows]
3/13/12, 10:54 AM
#2

Grattis!

Vad var det de såg i just dig? (obs: läs inte frågan som kritik på något sätt, är bara nyfiken).

tvättäkta bybo
3/13/12, 12:39 PM
#3

#2 de har de inte sagt :) får väll höra när jag ska dit kl 16 :)

tvättäkta bybo
3/13/12, 9:52 PM
#4

nu har jag varit där :) de sa väll inte mer än att vi pratade lite arbetstider osv och så tog han mitt nummer, så nu ska har tydligen bara ringa högsta chefen å fråga om han får anställa mig, så får jag ett samtal igen inom snar framtid :)

sen väntar väll lite lönesnack oxå, vad som helst godtar jag inte! ;)

i'm excited! :D

Björnidet
3/15/12, 7:35 PM
#5

Vill du ha jobbet får du nog vara lite försiktig när det gäller lönesnack, är du stursk och ger dig ut för att vara mer än du är då blir det inte lätt vill jag lova.De flesta företga har ju kollektivavtal att följa och eftersom du inte är mer än 17 år så blir det nog lägre än avtalsmässig ingångslön för en utbildad, företagen brukar anställa på prov och efter sex månader får man då omförhandla eller sluta.

tvättäkta bybo
3/15/12, 9:06 PM
#6

jag vet ju vad jag ungefär är "värd" så något åt det hållet vill jag ju minst ha.

Annons:
Allamej
3/17/12, 6:42 AM
#7

I dagens arbetsmarknad så är du inte värd någonting så var ödmjuk.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

tvättäkta bybo
3/17/12, 10:21 AM
#8

Och hur vet du det???

Allamej
3/17/12, 11:35 AM
#9

Jag läser tidningarna och ser vänner gå ut i strejk pga för låga ingångslöner.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

tvättäkta bybo
3/17/12, 12:30 PM
#10

Hur vet du att jag inte är värd någon i arbetsmarknaden..?

Allamej
3/17/12, 1:39 PM
#11

Förlåt, du är ovärderlig

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Björnidet
3/19/12, 12:33 AM
#12

Alla människor har lika värde om det är det du efterfrågar då är det svaret.

Menar du att du vet vad du är "värd" i lön på ett jobb så är det inte säkert att du får jobbet till "vad du är värd" och du få acceptera en ingångslön som räknas efter vad du har för utbildning och vad du kan. Så ser det ut på arbetsmarknaden.

Om jag var i dina kläder skulle jag inte börja med att tala om vad du "är värd", du får ta fram din ödmjuka sida du har för annars blir du utan jobb. Folk som inte förstår att en arbetsgivare bestämmer vad han kan betala i lön till en personal utan begär hissnande timlöner det förblir arbetslösa.

tvättäkta bybo
3/19/12, 7:20 AM
#13

Hehe, de är ju det jag menar att jag vill ha lön ut efter min utbildning och kunskap.

Annons:
Stephanie
3/19/12, 8:26 AM
#14

#13 Vad vill du ha? :)

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Allamej
3/19/12, 11:25 AM
#15

Och vad är det för jobb

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

ElinaPersson
3/19/12, 10:39 PM
#16

Tvättäkta bybo;

Får jag fråga vad du har för utbildning och erfarenhet eftersom du bara är 17 år? Glad

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Björnidet
3/20/12, 1:03 AM
#17

Går du någon yrkesinriktad utbildning eller har du tagit examen redan.

Upp till toppen
Annons: