Annons:
Etikett06-cv-personligt-brev
Läst 2501 ggr
Lina
2012-02-05 15:29

Behöver hjälp! pb och cv

Jag har hittat ett arbete som jag är intresserad av, det är som brandvakt på fartyg. Tror det mestadels är för fartyg som ligger i docka.

Jag är utbildad brandskyddsvakt, alltså snäppet vassare än brandvakt men jag har bara jobbat en sommar som brandskyddsvakt. Jag jobbade ensam inne i containment på ett kärnkraftverk som ronderande brandskyddsvakt. Detta va 2009. Men hur ska jag lägga fram det på ett sätt som får arbetsgivaren att få upp ögonen för mig? En annan sak som jag tyvärr tror är emot mig är att jag är tjej och "bara" 22 år gammal.

Vad tror ni? Jag är verkligen sugen på dethär jobbet men hur tusan ska jag gå tillväga?

Annons:
Khadidja
2012-02-10 11:24
#1

Du måste tro på dig själv! Toppen, du är bara 22, då har du mycket energi och har viljan att lära dig mer! Och skriv att du ansvarade för det ena och det andra osv osv. I själva personliga brevet behöver du ju inte nämna vilket år det var utan låta enbart det stå med i ditt CV! :)

Och om det var du som sökte en brandvakt, vad skulle du då vilja se i dina ansökande?

I personliga brev ska man ju verkligen älska sig själv mer än allt annat, man är bäst och man kan. Och som brandvakt gissar jag att man måste ha lite mod i kroppen också? :)

Lycka till!

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Khadidja
2012-02-10 11:26
#2

Kolla in det här klippet också ;)

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Upp till toppen
Annons: