Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2163 ggr
ettlitetalias
2012-01-18 21:23

CVn och kläder till intervju

Ska försöka ta tag i det här med att skaffa ett bättre jobb nu hade jag tänkt och satsar på mer "kontorsjobb" och jobb som fokuserar på internationella relationer/kunder.

Vad jag först klurar på är vad ska man inkludera i CVt? På "lägre" jobb så har jag märkt att det är en nackdel att lista saker som att man varit politiskt aktiv osv då de gärna ser en som antingen överkvalificerad eller någon som kommer skapa problem - men det kanske är värt att nämna när man satsar på ett jobb som har mer med att vara driven och jobba mot mål och satsa på projekt?
Och hur är det med att driva eget företag på sidan om, är det värt att nämna, eller ser det ut som om man kanske inte kommer kunna fokusera på jobbet då och prioritera det egna företaget före den anställda tjänsten?

Men VAD ska man ha på sig på intervjun?
Fungerar det med penn-kjol och blus? Vad för sort isf?
Blazer känns lite överkurs eller hur? Blir svårt att hitta en som ser snygg ut till kjol också. Dessutom vill man ju inte se för "tillgjord" ut heller.. Byxor har jag jättesvårt att hitta några som passar då jag är så kort och "drunknar" i de flesta, och de blir sällan snygga när man fållar upp dem.

Följdfråga: Kan någon tipsa om vart man kan hitta passande kläder? Måste vara i UK eller skicka till UK. Har kollat in de vanliga ställena som H&M t.ex., men tycker det mesta antingen passar dåligt eller ser "billigt" ut..

Annons:
Upp till toppen
Annons: