Annons:
Etikett02-vägen-till-ett-jobb
Läst 2288 ggr
[Vargöga]
1/17/12, 8:25 PM

Sökt jobb

Idag har jag sökt två nya jobb. Jag söker inte så intensivt för jag har rehabiliterinsstöd (sjukpension) till sista augusti. Ena av jobben hoppas jag att jag får för den lät jätteintressant. Jobba som webbassistent. Skall hjälpa till att lägga upp bilder och text på olika sajter (inom Eckerökoncernen).

Håll tummarna för mig. :)

Har inte jobbat så värst mycket dom senaste 3 åren.

Annons:
[luneri]
3/23/12, 12:02 PM
#1

Jag hoppas jobbet blir ditt!Glad

[Vargöga]
3/23/12, 1:50 PM
#2

Nä jobbet blev inte mitt.

Nu har jag ett annat jobb på G och det kommer troligtvis att ske väldigt snart att jag får börja jobba där. Det är en arbetsplats för såna med speciella behov eller funktionsnedsättningar. Jag har sökt till snickeridelen och det är faktiskt en som skall sluta där så jag blir troligtvis den som får ersätta den personen.

[luneri]
3/23/12, 1:57 PM
#3

vad synd, men kul att du har något nytt på gång! Bara man har något att sysselsätta sig med.

[Vargöga]
3/23/12, 2:00 PM
#4

Ja verkligen. Det gör så mycket för ens själ att ha något att göra och inte bara sitta här hemma om dagarna.

[luneri]
3/25/12, 12:28 PM
#5

Precis! Jag håller med.

Björnidet
3/25/12, 1:37 PM
#6

Jag önskar dej all lycka och framgång med ditt jobbsök. Faktum är ju att man mår mycket bättre och får kompisar, tiden blir mer fylld av vällust än om man sitter hemma. Lycka till.

Annons:
[Vargöga]
3/25/12, 1:41 PM
#7

Jaa! Det blir verkligen en helt annan dag än att bara sitta här vid datorn och uggla som jag gör. Mot kvällen är det inte speciellt kul vid datorn då jag redan gjort allt under dagen.

Björnidet
3/25/12, 2:04 PM
#8

Min dotter utbildade sig till kallskänka i gymnasiet och fick jobb hos ett rikstäcknade företag nästan direkt, idag har hon jobbat där i över tio år och stortrivs. Eftersom hon är delvis handikappad och kraftig allergiker blir hon sjuk då och då, när hon går hemma är det ett evigt frågande, när kan jag gå till jobbet, kan jag gå imorgon o.s.v. Där ser man ett tydligt tecken på vad jobbet betyder för henne, hon har sitt kontaktnät via jobbet och det betyder oerhört mycket.

Vad du bör kontrollera extra noga om du blir anställd med lönebidrag det är att arbetsgivaren betalar in försäkringar och pensionspengar för dig. Arbetsförmedlingen låter visserligen arbetsgivaren intyga på ett papper att han betalar dett men tyvärr så finns det en massa företagare som struntar i detta och stoppar pengarna i egen fick. På lång sikt betyder det att du inte får rätt pension m.m.

[Vargöga]
3/25/12, 3:58 PM
#9

Oj då det låter ju inte bra om det inte går rätt till. Hoppas de arbetett jag får gör rätt för sig men det tror jag för detta är ett speciellt företag.

Upp till toppen
Annons: