Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2037 ggr
Wisby9211
2012-01-12 13:44

står vid ett vägkors

I höst ska jag börja plugga på komvux och ska söka in i mars men jag vet inte vad jag ska plugga till. . .

Antingen: Datatekniker / Webbmaster då jag gillar att sitta vid data och data kommer aldrig försvinna från arbetsmarknaden. Samt att data kan du ju jobba med på nästan alla ställen!

Eller : Civilekonom / ekonom då jag älskar att hålla på med pengar, göra budget och räkna matte. Älskar att hålla koll på pengar och tar idag hand om både min, min mammas och min killes ekonemi och ger månge av mammas kompisar råd om hur dom ska göra och massor så räkna pengar älskar jag att göra! men frågan är hur mycket jobb som finns inom det?

Andra frågor: Vad ligger lönen på, på civilekonom och datatekniker?

Är det nån här inne som jobbar som något av det som                         kan berätta hur det är att jobba som det?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Halvdansken
2012-01-13 10:16
#1

Du behöver ju inte bsluta dig nu, först ska du ju bli klar med komvux.

Jag jobbar själv med IT, gick systemvetenskaplig 80-83 och sen har jag programmerat i 25 år, men nu är det mest analys och design då den mesta programmeringen görs i Indien.  Eftersom jag hållt på med det så länge så har jag en väldigt bra lön, vet inte vad en webmaster har (vet inte riktigt vad de gör heller), men skulle väl tro att det ligger runt 25.000 i ingångslöner.

En civilekonomexamen är ju aldrig fel, och ekonomer behövs ju, men det finns väldigt många olika typer. Det verkar som om du vill bli revisor, googla det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wisby9211
2012-01-13 14:18
#2

När jag läser på komvux ska jag läsa gymnasieämnerna och tänkte lägga till fler om jag liksom väljer revisor så läser jag mer matte väljer jag data kan jag läsa mer data liksom :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: