Annons:
Etikett03-utbildning
Läst 2300 ggr
[Busflickan]
2012-01-08 21:58

Söka nytt jobb :)

Tjo gott folk :)

Jag har gått djurvård och skulle väldigt gärna vilja jobba i djurbutik i framtiden. Men det är ju svårt att få. Jobbar nu med hemservice men det är inget jag vill ha i flera år precis. Har snart jobbat där ett år och trivs bra men vill ju jobba med djur. Ska spara till körkort med nu.

I gymnasiet fick jag ta sådana där prov som tillåter mig att sälja djur i butik. Det hade varit väldigt bra att ha när man söker jobb i butiokerna. Men jag fick aldrig papprena av någon anledning. Skulle jag kunna be om dom eller måste jag göra om proven? Dom var gratis då så det gör ju inte så mycket om det inte går. Men hade ju varit smidigast.

Sedan hade det väl varit bra om det finns någon kurs som är bra att gå om man ska jobba i affär. Det hade sett superbra ut i mitt cv med tror jag :)

Vore tacksam för hjälp :)

Annons:
[luneri]
2012-03-23 11:56
#1

http://www.nti.se/Klassrum/Lund/Butikss%C3%A4ljare.aspx

Här är en butiksutbildning i Lund. Den ska vara på ett halvår bara dessutom. teori varvat med praktik. Men skynda dig för den startar i april.

Jag funderar själv om jag ska söka den men jag får se. Eller om jag ska byta inrikting helt. Handeln är en ganska kämpig marknad att ta sig in på, men om det är vad du vill tycker jag du ska köra på!

Björnidet
2012-03-23 20:31
#2

Tjo på dej själv bushanna. Visst är det smidigast att gå en utbildning nu och inte vänta, du är ju i rätt ålder för att göra detta. Gör inte som min fru hon utbildade sig till tandsköterska och jobbade som det i nästan 30 år. När hon var 54 år var hon så utled på det jobbet att hon ville utbilda om sig, det blev en undersköterskeutbildning som hon gick.

Innan hon var klar så utannonserades det tjänster i ett nytt äldreboende här i kommunen som hon sökte. Klart som vatten(fiskevatten med storgädda i) att hon fick jobb där och fick då sätta en jäkla fart på läsandet så hon skulle hinna bli klar,vilket hon blev. Idag är hon samordnare under enhetschefen och det fungerar utmärkt.De har sex avdelningar med c:a femtio boende där.

Skall man byta inriktning och utbilda sig till något nytt så gör det då du är ung som du är.

Lycka till med det.

Upp till toppen
Annons: