Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3413 ggr
[luneri]
2011-12-27 11:14

Nu går jag vidare

Jag har varit på en arbetsplats i 2,5 år som behovsanställd, men allteftersom har jag kännt mig ganska dåligt behandlad. Jag lägger totalt 3 timmar resväg till och från jobbet, jag får inte fler timmar än 4 timmar per dag där och jag jobbar mellan1-3 dagar per vecka. Dettta känns otroligt segt och inte alls särskilt kul.

Jag har haft detta iome att jag inte haft annat jobb, och jag har sagt flera ggr att jag söker nytt arbete eftersom jag måste kunna klara mig på min inkomst. Men det jag inte gillar är att jag kommer alltid i tredjehand. om hennes döttrar kan jobba får de alltid tiderna före mig trots att de är lediga av diverse anledningar och jag dessutom ska ha fått utökade arbetstimmar. Hon har flera ggr lovat mig fler jobbtider, men det har inte blivit så, och samma sak nu inför jul. Hon hade frågat om jag kunde jobba då med och det skulle bli mycket tider (jag har under tiden fått 2 nya anställningar som behovsanställd). Men när jag får tiderna är det sammanlagt 8 timmar per vecka innan jul! och detta är inom handeln jag jobbar. Det är tillochmed mindre tider än vad jag fick inför förra julen då jag också blivir besviken på mina få tider. När hon säger så binder hon upp mig och jag kan inte söka andra jobb.

Jag känner inte att det är lönt att jobba där längre. Jag har två nya jobb som jag har chans att få jobba fler dagar i veckan och fler timmar per dag, och jag känner att detta är vad jag vill satsa på, för min egen skull. Det känns så oerhört dumt att bara för man bokat upp sig på ett jobb för fyra timmar måste tacka nej till min nya arbetsplats som jag verkligen vill få in en fot i.

Så nu tar jag tag i saker och ska säga upp mig idag! Jag är dock för snäll många ggr och får lätt dåligt samvete, så detta är inte lätt att säga vad jag själv vill. Jag var i en liknande situation förra året med henne. Jag sa att jag kanske skulle få en fast anställning, och då blev hon sur och sa att jag hade lovat att jobba hos henne till hösten, vilket jag visserligen inte hade lovat utan sagt att jag kanske skulle kunna.

Jag råkade av misstag säga nu att jag kanske kan jobba i januari när hon frågade som jag ångrade sen, men jag gav fortfarande inget klart besked.

Jag ville skriva av mig lite här för att finna mod för nu ska jag gå vidare med mitt liv! och jag hoppas den förändring blir idag.

Tack för att ni orkade läsa Glad

Annons:
Åsa S
2011-12-28 09:04
#1

Låter som bäst att sluta men risken är nog att du måste jobba även i januari man brukar ju ha 1mån uppsägningstid minst ifall man inte förhandlat bort det i anställningskontraktet.

Se till att få anställningskontrakt på de nya jobben där det står alla avtal, vilka antal timmar minst som du ska få jobba etc. (är lag på att man ska få anställningskontrakt, får man inget kan det lagligt sett ses som man fått fast tjänst fast man måste ju ändå kunna bevisa man jobbar där ifall man kommer till AD, +om du inte är med i facket gå med där handeln är ett ställe med lite luriga arbetsgivare vet jag av erfarenhet)

Halvdansken
2011-12-28 22:04
#2

Det var första gången, du kommer att byta jobb många gånger till!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[luneri]
2011-12-28 22:11
#3

#1 Jag har inget anställningskontrakt. det är lite lustigt egentligen. sedan så har jag inte fått fler tider för januari än. När jag gick hos jobbcoach sa hon att jag kan sluta när som helst där, men jag måste jobba de tiderna jag tackat ja till.

Facket är jag inte med i än, men planerar det framöver.

#2 Jadå! det tror jag med, men nu känner jag bara att jag vill bort från denna arbetsplats eftersom det inte är utvecklande för mig.

Jag glömde nämna att jag får för lite i lön om man tittar på handels löner. På alla mina andra ställen får jag 9 kr mer i lön. sedan får jag betalt till kl 18 00, men jag kommer inte därifrån förrän en kvart tidigast iome att jag räknar kassan osv. Den kvarten får jag aldrig betalt för. Egentligen borde jag ta upp det med henne, men jag tycker det är ganska jobbigt att säga att man får för lite betalt, om jag ändå ska sluta så får det vara.

Det känns iaf bra att jag kommer därifrån. Så att även jag kommer någon vart.

Upp till toppen
Annons: