Annons:
Etikett11-praktik
Läst 4588 ggr
Wisby9211
12/26/11, 4:34 PM

hjälp!

Hejsan, behöver lite råd

Arbetsförmedlingen har fixat en praktik plats till mig på en ica butik. Jag gav förslaget så allt var helt okej men det är det att min killes kusin jobbar där (vi är vänner utanför jobbet också) men nu är det så att han klänger på mig och skickar sms till min kille att han ska ta med mig på dejt och massor. Min kille blir självklart sur och orolig men han vet vart han har mig men han vill att jag går till jobbet ändå för att inte bli avstängd från AF men ändå så vill han inte det för han ser på mig att jag tycker det är jobbigt att gå dit när hans kusin skriver såhär och klänger på mig VARJE dag på jobbet.

Vad skulle ni göra? Gå till jobbet "praktiken" eller prata med min handläggare på AF och berätta läget och kankse bli av med pengarna både från AF och Soc?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Halvdansken
12/26/11, 5:01 PM
#1

Sexuella trakasserier är olagliga, oavsett vem som gör det. Prata med din chef och/eller AF.

Sen tycker jag kanske att din kille kunde ta ett snack med sin kusin och fråga vad f*n han håller på med?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wisby9211
12/26/11, 6:03 PM
#2

vi har redan pratat med honom detta har pågått till och från i 3 veckors tid! Tycker det är jätte jobbigt att gå till jobbet.

Ska ta kontakt med AF i morgon!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Linjerat
12/26/11, 11:07 PM
#3

Tycker som #1. Om inte det hjälper, fundera på polisanmälan.

Wisby9211
12/28/11, 7:36 PM
#4

Jag får inte tag i min handledare på AF och jag ska jobba på fredag så hur ska jag göra? kan jag strunta i att gå?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Halvdansken
12/28/11, 8:15 PM
#5

Nä, gå dit. Skrik åt honom "VAD HÅLLER DU PÅ MED"?? Prata med din chef (bättre än AF). Släng ett glas vatten i skallen på honom.  Ställ till en scen. Fråga andra om han håller på så med dem också. Var inte rädd. Visa dig stark, det är han som gör fel, inte du.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wisby9211
12/28/11, 10:29 PM
#6

det är ju det att det inte bara är han som är problemet, det är fler på jobbet som är knäppa :S

Kittlar en när man bär varor, tar över kunder när man själv står och pratar med dom med mera

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
Halvdansken
12/29/11, 1:16 PM
#7

Du får bli tuffare helt enkelt. Var inte rädd för att säga ifrån, var en bitch.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wisby9211
12/29/11, 1:24 PM
#8

Är jag en bitch får jag tillsägelse av chefen, sade till honom vad jag tyckte om en i personalen då sa han bara att jag fick stå ut med det för att hon jobbat där längre än mig!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Halvdansken
12/29/11, 2:28 PM
#9

Säg till kollegerna, inte chefen. Så länge det inte är direkta olagligheter.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Wisby9211
12/29/11, 4:57 PM
#10

Pratade med min handläggare och jag måste gå dit annars får jag inga pengar. dom kan inte lösa detta. Fast jag har funktionshinder koden!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Fridaybrew
1/2/12, 12:53 AM
#11

ha på mobilen så man kan spela in med en enkel knapptryckning sen spelar du in de olustiga situationerna så har du lite mer på fötterna. I värsta fall kan du stämma arbetsgivaren, om de inte agerar på felaktigheterna. Kan bli riktigt dyrt för ica isf, vilket de har råd med =)

Men ord mot ord är inte så bra som man önskar tyvärr, därför är det av största vikt att ha bilder, inspelningar eller andra vittnen som stöd.

Det är också helt lagligt att spela in sina egan samtal utan att säga något. Så det är helt lugnt.

Lycka till sätt åt skitstöveln hårt!

Tycker inte du ska bli en bitch, var den du är, det tycker säkert kunderna bäst om iaf.  Har du en bra telefon kan du spela in flera timmar, ha ett headset så den tar upp ljud bra så kan man ha mobilen diskret i fickan. Händer inget det arbetspasset är det bara ta bort det. Händer något sparar du över det hela till datorn direkt när du kommer hem , sen säkerhets kopierar du filen till två olika datorer för detta är superviktiga dokument. I filnamnet så rekomenderar jag att du skriver vilken tid in i klippet som incidenten händer.

Redigera inte klippen även om det är 6 timmar långt. PGa rättsäkerheten kan bli ifrågasatt då.

Sen samlar du på dig ett par incidenter inna du gör något. När du gör något spelar du även in chefens reaktion så man kan säkerställa att de kände till det hela och valde att inget göra.

Go girl!

/Fridaybrew

Wisby9211
1/2/12, 12:59 AM
#12

som jag skrev i detta inlägg fast på relationer iFokus så har jag pratat med min chef, handläggaren på AF och vi ska ha möte på tisdag och sen har jag pratat med "kompisen" och han har gett upp detta nu. börjar han igen så ska jag göra som du skriver men annars ligger ja lågt ett tag :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Fridaybrew
1/2/12, 1:03 AM
#13

Bra bra skönt att du verkar ha löst situationen på bästa möjliga sätt. Det är verkligen inte lätt. Hoppas mötet går bra.
ska kika på den andra tråden också =)

/Fridaybrew

Annons:
Wisby9211
1/2/12, 2:15 PM
#14

Mötet är uppskjutet då min handläggare är sjuk, mötet blir nästa vecka nångång!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: