Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 3329 ggr
CarrOo7
12/7/11, 9:49 PM

Är man för gammal för arbetsmarknaden?

Hej!

Min man har stått utan arbete nu i ca 3månader, under den här tiden har han mått psykiskt dåligt och behövt återhämta sig. Han har börjat komma tillbaka nu och nu har han en oro istället för ekonomin, tidigare brydde han sig inte ens om den. Min fråga är nu om man är för gammal vid 35års åldern för att kunna få ett extra jobb inom vilken yrkeskategori som helst? Anledningen till att han väljer att försöka hitta ett extra jobb är att han ska se till att bli klar med sina studier nu. Han har sökt på ca 7st olika platsannonser.

Tacksam för svar

//Orolig fru

Annons:
Halvdansken
12/7/11, 11:16 PM
#1

35 år är ju bara barnet. Men det kan vara svårt att få extrajob. 7 är inte många ansökningar, det finns folk som sökt 100.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

CarrOo7
12/8/11, 7:57 PM
#2

Tack för svaret, känns lite lugnare när man vet att det är man själv som blir orolig för åldern. Får helt enkelt söka fler extra jobb, har du några tips?

Tack på förhand!

Halvdansken
12/8/11, 9:39 PM
#3

Beror ju på vad han kan, var ni bor och vad han söker för jobb.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

CarrOo7
12/8/11, 10:53 PM
#4

Vi bor i Stockholms trakten, han söker ett kvälls/helgs jobb, han kan jobba både inom skolan, som säljare/lagerarbetare i affärer, programmerare, biologiska/miljö arbeten

Mona22
12/21/11, 4:02 PM
#5

Definitivt inte för gammal. 7 sökta jobb på 3 månader är väldigt liteObestämd. krävs oftast massor med flera för att få jobb. Det bästa är att ringa personligen eller besöka arbetsplatsen och fråga om det finns något. Annars om han skickar in ansökan så ring efter någon vecka och kolla hur det går.

Man får ligga i för att få ett jobb. Oftast slängs hälften av ansökningarna om det är många som söker. man läser inte igenom flera hundra st.

Halvdansken
12/21/11, 5:17 PM
#6

Ja, gå inte och vänta på annonser, det är meningslöst.  Kolla IKEA och liknande, de behöver kanske extra hjälp vid helger o liknande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Fridaybrew
12/23/11, 1:04 AM
#7

kompis sökte över 100 jobb inom sin genre som hon var färdig högskoleutbildad för. Kan säga att hon knappast är ensam om att kämpa för ett jobb. så det är bara ösa på med ansökningar vitt och brett.

Finns alltid telemarketing, flippa burgare och många andra jobb med hög personalomsättning. KAnske inte drömyrket men man får tillräckligt till brödfödan iaf.

/Fridaybrew

CarrOo7
1/27/12, 12:37 PM
#8

Jo det är något jag har märkt nu att man måste söka som en galning för att få ett jobb.Det är väldigt frustrerande och självförtroendet blir knappast bättre av det. Men nu äntligen har han hittat två extraknäck :-) Så nu är det bara jag som måste byta yrke för man blir alldeles för sjuk inom mitt. Vad är din vän utbildad till?

Fridaybrew
1/27/12, 12:39 PM
#9

civilekonom

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: